- Eric9 december 2009 om 11:58
Hallo, ik heb al een tijdje last van een rib op mijn rug. Eerst dacht ik dat het een spier was maar de Manuele therapeut zegt dat mijn rib niet op zijn plaats zit.Hierdoor heb ik last bij bukken, voorover zitten of met iets anders.
Bij de behandeling wordt de rib weer “teruggezet” maar dit heeft slecht even resultaat. Inmiddels ben ik met deze klacht bij een Osteopaat maar ook deze krijgt de klacht niet weg. Wat zijn de verdere opties?1 reactieReagerenMartijn10 december 2009 om 00:38De eerste vraag zou zijn hoe dit is ontstaan, om te weten hoe dit probleem bij de bron aan te pakken. Is bekend wat de oorzaak is geweest? Bent u ooit gevallen, of heeft u een klein auto-ongelukje gehad waardoor dit gebeurd kan zijn?
Misschien kan de huisarts een röntgenfoto maken om de stand van de rib te beoordelen en om te zien of er zich eventueel afwijkingen bevinden bij de ribben.
In het algemeen zijn bij houdingsafhankelijke klachten gezond sporten om de spieren te versterken en wellicht een houdigsaanpassing met bijvoorbeeld behulp van een mensedieck therapeut gewenst.
Voor de zekerheid zou ik toch even naar de huisarts gaan voor een lichamelijk onderzoek, en eventueel een röntgenfoto, om dus de oorzaak te vinden, omdat je pas dan gericht kunt gaan behandelen.
Beterschap.
Reageren