- irenedw16 november 2009 om 10:37
Sinds een maand of twee heb ik pijnaanvallen in mijn rechterflank. Het is het best te vergelijken met weeen/menstruatiepijn. Voor het gevoel lijkt het uit de nieren te komen. Geen drukpijn of pijn bij bewegen, maar aanvalsgewijs.
De huisarts heeft al bloedonderzoek en een echo laten doen, maar dit was allemaal prima.
Er komt nog bij, dat mijn hele rechterbeen tintelt en ik regelmatig kramp in mijn voetzool heb. Het lijkt wel of ik een strakke kniekous aanheb de hele dag. Mijn rechterhand tintelt ook voortdurend vooral in de vingertoppen en bij regelmaat zet mijn hand op (vooral mijn ringvinger)
Aangezien de huisarts het ook niet meer weet wil hij me doorverwijzen naar een neuroloog om te kijken waar die tintelingen vandaan komen. Alleen, de pijn in mijn rug blijft en ik denk niet dat de neuroloog hier iets aan kan zien?
6 reactiesReagerenRosa16 november 2009 om 17:12Wel herkenbaar, heb ook bloed onderzoek gehad en urine onderzoek en dan ook tinteling in mijn arm en been. Om gek van te worden. Heb vooral boven in mijn rug last en wat licht in mijn hoofd. Wordt er erg onzeker van. Nu maar een afspraak bij de fysio gehad. Heb de klachten tinteling in arm en been al wel eerder gehad en toen was het met fysio te verhelpen. Dus ga het nu maar weer proberen denk dat ik er te lang mee gelopen heb.
gr Rosa
Reagerenirenedw16 november 2009 om 18:56hoi rosa,
die tintelingen vind ik eigenlijk nog tot daar aan toe. die pijn in mijn rug word ik gek van. vooral ’s avonds is het veel erger…
Reageren
maar ja, nu eerst maar afwachten wanneer ik terecht kan bij de neuroloog. misschien dat het toch verband met elkaar houd.Beo16 november 2009 om 19:50Tintelingen kunnen worden veroorzaakt door een zenuw beknelling. De zenuwen geleiden de waargenomen prikkel naar de hersenen. Als deze banen bekneld zijn, voel je dat als prikkelingen. De neuroloog kan door geleidingsonderzoek vaststellen of er sprake is van een zenuwbeknelling.
ReagerenAnoniem16 november 2009 om 20:11Rosa16 november 2009 om 20:54Hoi Irene
waar zit je rugpijn dan hoog of laag. Bij mij hoog al zakt het wel wat. ik heb hier dus al vaker las van gehad en dan hielp de fysio al heb ik nu het licht in mijn hoofd erbij en dat baat mij meer zorgen. Volgens de fysio kan dat wel.
Reageren
Ik hoor graag hoe het bij de neuroloog wasirenedw16 november 2009 om 22:58waar mijn rechternier zit en zo voelt het ook.. alleen bloed en echo was goed dus dat kan het niet zijn.
Reageren