heb sinds ik vocht in mijn benen heb een heel vervelende pijn in mijn lies, de pyn komt opzetten als ik een stukje heb gelopen.de pyn straalt door naar mijn bovenkant bil,tot aan de knie.in de knie steekt het dan.en voor mijn gevoel brand het ook iets van binnen. en sinds ik dat heb,heb ik ook last van kriebelhoest. voor het vocht in mijn benen heb ik nu kousen gekregen van de Dermatoloog.
Ik begrijp dat u sinds u kousen draagt voor uw door het oedeem dikker geworden benen pijn heeft in de lies.
De vraag is of de kousen of het oedeem de oorzaak is van de pijn, of dat er een andere oorzaak van de pijn mogelijk is.
Ik lees dat u pijn heeft die uitstraalt. Uitstralende pijn is een bekend kenmerk van neuropathische pijn, dat wil zeggen pijn als gevolg van een zenuwaandoening.
Het zou mogelijk kunnen zijn dat u last heeft van een hernia. Bij een hernia is er sprake van een beknelling van een zenuw in de rug. Deze zenuw loopt naar uw benen, vandaar dat u de pijnsensatie ervaart in uw benen.
De huisarts kan met een eenvoudig onderzoek (proef van lasegue) vaststellen of er sprake is van een hernia. Eventuele behandeling is afhankelijk van deze diagnose.
Maar het is ook wel mogelijk dat er een zenuw in het been bekneld is door de te strakke kousen.
Het is aan te raden de huisarts te raadplegen en lichamelijk onderzoek uit te voeren.
Hieronder vindt u informatie over de hernia. Informeer u via deze folder over de hernia van de rug en ga naar uw huisarts:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBL1c.htm
Ik hoop dat u iets aan mijn idee heeft over een mogelijke en voor de hand liggende oorzaak van uw klachten. Mijn ideeen zijn verre van volledig, gaat u daarom, nogmaals, even naar de huisarts.
Hernia van de rug:
Vonne, ik ben het met Bram eens wat betreft de pijn, maar ik wil er ook nog op wijzen dat er een oorzaak voor het vocht gevonden moet worden, last van kriebelhoest, in samenhang met vocht?
zijn hart en longen wel goed gecontroleerd?
zou naar de huisarts teruggaan en dit bespreken.
voor de pijn zou ik een Manueel Therapeut of Chiropractor bezoeken.
sterkte en beterschap, Brenda
[b]brenda A schrijft:[/b]
[quote]Vonne, ik ben het met Bram eens wat betreft de pijn, maar ik wil er ook nog op wijzen dat er een oorzaak voor het vocht gevonden moet worden, last van kriebelhoest, in samenhang met vocht?
zijn hart en longen wel goed gecontroleerd?
zou naar de huisarts teruggaan en dit bespreken.
voor de pijn zou ik een Manueel Therapeut of Chiropractor bezoeken.
sterkte en beterschap, Brenda[/quote]
Dankjewel voor het antwoord. ga er wat mee doen.
[b]Bram schrijft:[/b]
[quote]Ik begrijp dat u sinds u kousen draagt voor uw door het oedeem dikker geworden benen pijn heeft in de lies.
De vraag is of de kousen of het oedeem de oorzaak is van de pijn, of dat er een andere oorzaak van de pijn mogelijk is.
Ik lees dat u pijn heeft die uitstraalt. Uitstralende pijn is een bekend kenmerk van neuropathische pijn, dat wil zeggen pijn als gevolg van een zenuwaandoening.
Het zou mogelijk kunnen zijn dat u last heeft van een hernia. Bij een hernia is er sprake van een beknelling van een zenuw in de rug. Deze zenuw loopt naar uw benen, vandaar dat u de pijnsensatie ervaart in uw benen.
De huisarts kan met een eenvoudig onderzoek (proef van lasegue) vaststellen of er sprake is van een hernia. Eventuele behandeling is afhankelijk van deze diagnose.
Maar het is ook wel mogelijk dat er een zenuw in het been bekneld is door de te strakke kousen.
Het is aan te raden de huisarts te raadplegen en lichamelijk onderzoek uit te voeren.
Hieronder vindt u informatie over de hernia. Informeer u via deze folder over de hernia van de rug en ga naar uw huisarts:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBL1c.htm
Ik hoop dat u iets aan mijn idee heeft over een mogelijke en voor de hand liggende oorzaak van uw klachten. Mijn ideeen zijn verre van volledig, gaat u daarom, nogmaals, even naar de huisarts.
Hernia van de rug:[/quote]
Weet zeker dat het niet om een hernia gaat! ik heb toch heel andere klachten.
maar toch bedankt voor uw antwoord.
ben vanmiddag weer opnieuw in gezwagtelt,en raar maar heb vandaag eens geen pijn.en als ik geen pijn voel ,dan denk ik ook van hoef niet naar de dokter.schyn bedriegt.
Ik heb vandaag weinig bewegingen gehad.dus zou je denken veel klachten! Maar weet zeker als ik volgende week weer pijn heb, ga ik echt er mee naar de dokter.
maar nogmaals , bedankt voor uw uitleg.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!