- Visje1236 maart 2020 om 22:08
Goedenavond
Ivm griepklachten en astma ( benauwdheid) vorige week een stootkuur prednison gekregen .
Het viel mij op dat mijn fibro veel beter ging ….uiteraard .Nu drie dagen na laatste tablet zo een heftige spierpijn in mijn armen, benen en mijn rug .echt heel erg dat lopen niet fijn is. Mijn buik is enorm opgezet vooral onderop.
Zijn dit naweeen ?
Deze pijn is zo erg ..?7 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2020 om 22:09Had je de astma al langer?
ReagerenVisje1237 maart 2020 om 07:57Ja heb al jaren astma. Vaak onder controle. Alleen na een verkoudheid of griepje weet ik dat het drama kan zijn. Laatste keer was twee jaar terug zo heftig. Benauwdheid is al wat afgenomen. Maar zeker niet weg.
Andere luchtweg verwijderaar gekregen van longarts.
- Maar die spierpijn is erg heftig. Denk door de fibro.. Week bijna geen spierpijn door de prednison. En nu volle laag terug. Incl. Zere opgezette buik e
Catootje7 maart 2020 om 08:12Medicijnen zorgen voor een verminderde opname/verhoogde uitscheiding van vitaminen en mineralen, naast nog veel meer narigs wat ze doen met je lichaam. Prednison versterkt de uitstoot van chroom. Corticosteroïden verstoren je hormoonhuishouding. Wat doen aan je algehele gezondheid kan de noodzaak tot medicijngebruik verminderen.
ReagerenVisje1237 maart 2020 om 08:17Gelukkig neem ik alleen de pufjes en verder geen medicatie. Alleen de prednison in tweede jaar tijd twee keer een stootkuur. Ik weiger diclofenac of paracetamol voor de fibro. Niet dagelijks voor mij.
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2020 om 09:43Herinner ik me goed dat je verleden week vertelde dat je contact had gehad met mensen, die ook weer contact hadden gehad met mensen die terug waren van noord Italie?
ReagerenVisje1237 maart 2020 om 12:05Ja dat weet de huisarts ook maar doet er niets mee. Past spierpijn etc erbij dan?
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2020 om 15:19Je klachten passen bij een corona infectie. Ik zou toch maar aandringen op een test voor alle zekerheid
Reageren