Zoeken Vraag het forum

Fibro, astma, stootkuur prednison

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Visje123

Goedenavond

Ivm griepklachten en astma ( benauwdheid) vorige week een stootkuur prednison gekregen .
    Het viel mij op dat mijn fibro veel beter ging ….uiteraard .

Nu drie dagen na laatste tablet zo een heftige spierpijn in mijn armen, benen en mijn rug .echt heel erg dat lopen niet fijn is. Mijn buik is enorm opgezet vooral onderop.

Zijn dit naweeen ?
    Deze pijn is zo erg ..?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Had je de astma al langer?

Reageren
    Visje123

Ja heb al jaren astma. Vaak onder controle. Alleen na een verkoudheid of griepje weet ik dat het drama kan zijn. Laatste keer was twee jaar terug zo heftig. Benauwdheid is al wat afgenomen. Maar zeker niet weg.

Andere luchtweg verwijderaar gekregen van longarts.

1. Maar die spierpijn is erg heftig. Denk door de fibro.. Week bijna geen spierpijn door de prednison. En nu volle laag terug. Incl. Zere opgezette buik e
    Reageren
    Catootje

Medicijnen zorgen voor een verminderde opname/verhoogde uitscheiding van vitaminen en mineralen, naast nog veel meer narigs wat ze doen met je lichaam. Prednison versterkt de uitstoot van chroom. Corticosteroïden verstoren je hormoonhuishouding. Wat doen aan je algehele gezondheid kan de noodzaak tot medicijngebruik verminderen.

Reageren
    Visje123

Gelukkig neem ik alleen de pufjes en verder geen medicatie. Alleen de prednison in tweede jaar tijd twee keer een stootkuur. Ik weiger diclofenac of paracetamol voor de fibro. Niet dagelijks voor mij.

Reageren
    John (moderator)

Herinner ik me goed dat je verleden week vertelde dat je contact had gehad met mensen, die ook weer contact hadden gehad met mensen die terug waren van noord Italie?

Reageren
    Visje123

Ja dat weet de huisarts ook maar doet er niets mee. Past spierpijn etc erbij dan?

Reageren
    John (moderator)

Je klachten passen bij een corona infectie. Ik zou toch maar aandringen op een test voor alle zekerheid

Reageren
Reageer op: Fibro, astma, stootkuur prednison
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.