Zoeken Vraag het forum

Overal pijn na prednison kuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alex

Goedemorgen,

Ik ben nu iets meer dan een week geleden gestopt met prednison (netjes volgens schema afgebouwd) voor de ziekte van crohn. Helaas heeft het alleen de eerste weken wat geholpen en zijn de klachten inmiddels alleen maar erger geworden, maar dat is niet het ergste. Ik heb sinds een aantal dagen ontzettend veel pijn in mijn benen en met name mijn knieën, zelfs een beetje buigen doet al heel veel pijn, is dit een bekend verschijnsel na het stoppen met prednison of is er wellicht iets anders aan de hand? Ik heb volgende week donderdag een afspraak met de mdl arts maar omdat ik er zodanig veel last van heb dat ik vandaag niet ben kunnen gaan werken was ik toch benieuwd of dit enigsinds “normaal” is of dat er sneller iets moet gebeuren.

3 reacties
    Reageren
    Suus

Ik zou de huisartsenpost even bellen.

Die kunnen dan inschatten of je eerder door een arts gezien moet worden of bijvoorbeeld pijnstilling kunt krijgen.

Reageren
    Catootje

Medicatie doet natuurlijk niets aan oorzaken en ontregelt een en ander in je lichaam. Prednison werkt op het cortisolniveau van je lichaam en medicijnen zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. Je gezondheid ondersteunen kan dus schelen.

Reageren
    Kristel

Deze post is al van meer dan een jaar geleden. Ik ervaar hetzelfde als Alex nu. Heel veel spierpijn/stijfheid. Ik ben benieuwd hoe lang dit bij Alex duurde en was de oorzaak stoppen met prednison?

Reageren
Reageer op: Overal pijn na prednison kuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.