Zoeken Vraag het forum

Pijn in beide knieën

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Onbekend

Beste lezers

Ik ben een redelijk actief persoon en zet dagelijks tussen de 13000 en 25000 stappen.

Vorige week vrijdag heb ik na lange tijd nog eens gefietst. 50 km in totaal en op dezelfde dag had ik zo’n 25000 stappen gezet. Sinds de dag erna heb ik kniepijn. Eerst was het alleen de rechterknie, maar na een aantal dagen is het bij beide knieën. Het gaat om pijn bij wandelen, traplopen en dergelijke zaken. Voltaren emulgel smeren helpt niks. Het gaat om spier- of peesgerelateerde pijn. Na opzoekwerk kwam ik bij het ITB syndroom uit. Zou het hier om kunnen gaan, of zou ik dan nog veel meer last hebben? Ik heb er soms flinke pijn van, wanneer ik wandel of opsta, dat ik er even van moet pauzeren.

Denkt iemand te weten of het om ITB gaat? Het gaat immers om beide knieën. Zou het een rol gespeeld kunnen hebben, dat ik dat fietsen in een hele strakke en knellende broek gedaan heb?

En mag ik amper meer bewegen, of is een 10000 stappen per dag zetten om wat beweging te hebben (ook al geeft het last), toch geen ongezond idee?

Alvast bedankt voor jullie kennis!

1 reactie
    Reageren
    Onbekend

Iemand enig idee? Volgens een dokter lijkt het niet op ITB syndroom, omdat je dan zogezegd pas pijn krijgt als je eenmaal al een tijdje bezig bent met de inspanning, of er na.

Reageren
Reageer op: Pijn in beide knieën
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.