- Onbekend5 april 2019 om 14:32
Beste lezers
Ik ben een redelijk actief persoon en zet dagelijks tussen de 13000 en 25000 stappen.
Vorige week vrijdag heb ik na lange tijd nog eens gefietst. 50 km in totaal en op dezelfde dag had ik zo’n 25000 stappen gezet. Sinds de dag erna heb ik kniepijn. Eerst was het alleen de rechterknie, maar na een aantal dagen is het bij beide knieën. Het gaat om pijn bij wandelen, traplopen en dergelijke zaken. Voltaren emulgel smeren helpt niks. Het gaat om spier- of peesgerelateerde pijn. Na opzoekwerk kwam ik bij het ITB syndroom uit. Zou het hier om kunnen gaan, of zou ik dan nog veel meer last hebben? Ik heb er soms flinke pijn van, wanneer ik wandel of opsta, dat ik er even van moet pauzeren.
Denkt iemand te weten of het om ITB gaat? Het gaat immers om beide knieën. Zou het een rol gespeeld kunnen hebben, dat ik dat fietsen in een hele strakke en knellende broek gedaan heb?
En mag ik amper meer bewegen, of is een 10000 stappen per dag zetten om wat beweging te hebben (ook al geeft het last), toch geen ongezond idee?
Alvast bedankt voor jullie kennis!
1 reactieReagerenOnbekend10 april 2019 om 00:36Iemand enig idee? Volgens een dokter lijkt het niet op ITB syndroom, omdat je dan zogezegd pas pijn krijgt als je eenmaal al een tijdje bezig bent met de inspanning, of er na.
Reageren