- Moedertje213 juni 2018 om 07:37
Al 2 jaar loop ik met enorme rugklachten. De klachten zijn ontstaan na mijn zwangerschap toen mijn dochter 8 weken oud was. De rugklachten zijn continu aanwezig. Her verschilt per dag in welke mate de pijn aanwezig is. Door de pijn slaap ik slecht en belemmerd het alles mijn leven. Even knuffelen met mijn partner zit er niet in ivm de pijn.
Ruim 14 maanden heb ik fysio gedaan. Daarna een aantal behandelingen bij de osteopaat welke meer kwaad dan goed deden. Mijn huisarst gevraagd om een MRI welke na 2 jaar eindelijk gemaakt is. Wel wat uitstulpingen te zien maar niet ernstig genoeg. Daarnaast is er wel een behoorlijke torsie scoliose te zien. Behandelplan van de huisarts: fysio. De pijn kan echt niet daarvan komen!
Is dat zo? Kun je op oudere leeftijd klachten krijgen van een torsie scoliose? En is dit echt alleen te verhelpen met fysio? Kun je met een torsie scoliose zwanger worden en wat kan dit doen in de toekomst voor je rug?
Graag heb ik wat handvatten zodat ik zelf verder kan pakken. Alleen fysio lijkt mij geen oplossing voor mijn klachtrn. Ik wil van de pijn af en ben op zoek naar alternatieven naast de huisarts en fysio.
Hartelijk dank!