Zoeken Vraag het forum

Pijn bij inademen rond linker schouderblad

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Vanmorgen toen ik aan het fietsen was, draaide ik mijn rug, om achterom te kijken. Terwijl ik dat deed, ‘schoot’ er een pijn in mijn rug die sindsdien constant aanwezig is. Het is een sterk zeurende pijn, die continu aanwezig is, maar bij zwaar inademen scherp wordt. Bij het uitademen verdwijnt die scherpe pijn en gaat het weer over in zeurende pijn. Het is ter plekke van mijn linker schouderblad, meer naar de onderkant en het midden van de m. trapezius toe. Ik heb vaker last van mijn nek/bovenrug, maar heb het gevoel dat dit meer met mijn ribben te maken heeft dan met spieren. Masseren is op dit moment geen optie. Ik heb voorgenomen om te rusten (liggen op bed of zitten aan mijn bureau) en in ieder geval geen zware inspanningen te verrichten.

Ik maak mij een beetje zorgen, en zou graag op basis van de hierboven beschreven casus tips ontvangen wat ik het beste kan doen en wat een waarschijnlijke diagnose kan zijn.

Alvast bedankt.

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Overigens: ik heb vanmorgen nadat het gebeurde direct 1000mg paracetamol genomen en dit heeft niet geholpen. 2 uur geleden heb ik diclofenac-zalf op de plek gesmeerd en dit hielp ook niet analgetisch.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch een spier is die de klachten veroorzaakt…. Ga even met de klachten naar de huisarts

Reageren
    John (moderator)

Heb je het benauwd ?

Reageren
    Anoniem

Ja ik ben ook benauwd, daarom haal ik telkens diep adem, ondanks dat dit pijn doet.

Reageren
    John (moderator)

Neem dan toch maar even contact met je huisarts .

Reageren
    Piet

Hallo Anoniem,
    wat was de uitleg van de huisarts?
    Ik heb momenteel gelijkaardige verschijnselen…
    Mvg,
    Piet

Reageren
    Suus

@Piet

Je kunt beter zelf naar de huisarts gaan. Iemand kan dezelfde klachten hebben, maar met een andere oorzaak

Reageren
    Guy

Sinds deze morgen voel ik wat pijn in de linkerschouder.

Bewegen geen probleem.
    Als ik heel diep inadem is de pijn wat meer.
    Verder geen klachten.

Toch maak ik mij zorgen wegens mijnleeftijd (68).

Voor wat raad, alvast bedankt.

Mvg

Guy

Reageren
    Peter (huisarts)

Als je niet benauwd bent of hoestend , zou ik zeggen dat het toch met je nek-/schouderspieren te maken moet hebben. Maar een schouderonderzoek kan er meer over zeggen..( huisarts of fysiotherapeut)

Reageren
Reageer op: Pijn bij inademen rond linker schouderblad
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.