Zoeken Vraag het forum

Scheenbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • SRB00

Ik heb al een tijdje last van de binnenkant van mijn scheenbeen. Tijdens het voetballen krijg ik last aan de binnenkant. Ik heb het bij beide benen. Ik ben naar de dokter geweest en de fysiotherapeut. De dokter stelde als diagnose shin splints en vertelde dat ik naar de fysio moest. Via de fysio heb ik speciale zolen gekregen die mijn voet beter stabiliseren waardoor het volgens hen over moet gaan. Nu heb ik de zolen al een tijdje in zowel tijdens het sport als overdags. Echter heb ik nog steeds last van deze ontsteking/shin splints.
    Is er andere manier om deze pijn te verhelpen want ik wil eigenlijk weer voetballen. Als ik een tijdje niet sport heb ik nergens last van maar zodra ik weer ga sporten komt de pijn weer en dit al een aantal weken achter elkaar. Hopelijk weet hier iemand een oplossing 🙂 (ps. koelen heb ik vaak gedaan maar hielp weinig tot niks).

Sven

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de reumatoloog als tot nu toe niets heeft geholpen

Reageren
    Anoniem

Hallo
    Ik heb ook last van shin splints door intensief turnen. Heb je er al over gedacht tijdelijk niet meer te voetballen? Er is niet echt een middeltje dat shin splints kan beter maken. Rust is de enige optie. Ook moet je oppassen dat je niet een bepaalde pijngrens overgaat want dat kan lijden tot permanent letsel of antibiotica gebruik. Ook zijn er scheenkousen online te vinden. Die zorgen voor druk op de sxhenen en dat helpt met shin splints.
    Groetjes!

Reageren
Reageer op: Scheenbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.