scheenbeen

Ik ben een vrouw van 30 en heb nu al 6 weken veel pijn aan mijn rechter scheenbeen. Ik sport niet dus lijkt mij geen overbelasting. Net naast mijn tibia staan er een paar zwellingen zoals bij een kneuzing maar je ziet niets van buitenaf. Het doet voornamelijk pijn in rust en in mindere mate tijdens stappen. Het voelt aan als een brandende pijn.
    Er werd reeds een rontgenfoto genomen waar niets op te zien is.
    Donderdag moet ik een volledige skeletscan laten doen.
    Wat kunnen ze al uitsluiten met een foto? Ik ben erg opzoek naar geruststelling maar vind ze niet. Heb zo schrik dat het metas kunnen zijn. Kan iemand me helpen denken?

Mieke x

Reageren

Het is moeilijk om daar zo iets zinnigs over te zeggen.
    Je noemt het zwellingen. Hoe weet je dat het een zwelling is als je het niet kunt zien? Een zwelling is namelijk iets dat zichtbaar is. Aan welke kant van je scheenbeen is het? de binnenkant van je onderbeen of de buitenkant?

Reageren

Je ziet inderdaad niets. Als ik erover wrijf voel ik dat hhet op sommige plaatsen wat dikker staat. Wat bedoel je met voor of achterkant? Het is niet mijn kuit maar echt mijn scheenbot of er net naast richting buitenkant

Reageren

Ik bedoelde dus aan welke kant van je scheenbeen. De binnenkant of de buitenklant van je onderbeen. Maar die vraag heb je dus al beantwoord.
    Het kunnen spierverhardingen zijn en extra botgroei aan je scheenbeen. Verder onderzoek (scan) zal daar duidelijkheid over moeten geven. Dus maar even afwachten.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: scheenbeen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe