- Kelly30 augustus 2017 om 23:54
Beste ….
Ik zit met een probleem. Zoon vier maanden geleden begon het. Ik had het gevoel dat er iets in mijn keel, ter hoogte van mijn schildklier zat. Het deed niet echt pijn, maar het gaf wel een vervelend gevoel. Ik heb vind ik zelf geen problemen met slikken gehad. Ik was bekend met schildklier klachten en op advies van de dokter heb ik een echo laten maken in het ziekenhuis. Hier was een nodul op te zien en een vergroten schildklier met onregelmatigheden. Het bleek dat ik Hashimoto had oftewel een te trage schildklier. Na medicatie heb ik de juiste schildklier waardens maar zijn mijn klachten alleen maar verergerd. Ik heb een tweede echo laten doen om te kijken of de nodul was verdwenen en dat was het geval. Echter mijn klachten waren niet weg.
Na verloop van tijd ‘veranderden’ mijn klachten. Ik kreeg last van pijn op de borst en pijn in mijn rug tussen de schouderbladen. De pijn op de borst vind vooral plaats in het midden van borst en loopt vanaf mijn hals door naar onderen (door het midden). Als ik lig heb ik haast geen klachten, het begint vooral als ik de dag begin en me inspan qua veel praten. Ik heb geen last van kortademigheid en ben niet extreem moe. Ook ben ik de afgelopen tijd niet afgevallen maar juist aangekomen. De pijn in mijn rug heb ik nog af en toe maar de pijn in de borst/buik heb ik nog steeds. Soms heb ik het gevoel In mijn hals nog vooral na veel praten of schreeuwen. Ook heb ik last van krakende oren als ik bijvoorbeeld slik en sinds gisteren heb ik een irritant gevoel in mijn kaken. Ik loop nu zoon 4 maanden met deze klachten. Van de week is er een ct scan gemaakt hier krijg ik de uitslag volgende week van. Mentaal breekt het me wel op moet ik zeggen, ik ben 23, kan absoluut niet stilzitten en ben altijd heel vrolijk. De laatste tijd voel ik me teneergeslagen en depressief omdat ik constant over mijn klachten aan het nadenken ben. Dit word er natuurlijk niet beter op maar toch kan ik het niet uit mijn hoofd zetten en maak ik me erg druk, vooral omdat ik het ‘constant’ voel. Ik doe mijn onderzoeken in Spanje omdat ik hier voor werk tot Januari moet verblijven, eerlijk gezegd; ik weet het niet meer. Heeft u enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Hieronder een paar weetjes* het gevoel alsof er een steen in het midden van me buik ligt
* het gevoel alsof iemand op je keel drukt
* last hebben van pijnlijke borstspieren (klachten komen niet overeen met tietze aangezien ik geen pijn heb als ik op mijn borstbeen druk)
* vaak last van diarree maar niet constant. Wel korrelige ontlasting.
* pijn bevind zich in het midden van het borstbeen, als je een kruis op je borst tekent dan zou de pijn zich precies in de verticale lijn bevinden
* pijn verplaatst of ontstaat geleidelijk gedurende dag (’s nachts zelden last)
* pijn verergerd bij schreeuwenDit zijn wel de grootste klachten, ik ben benieuwd naar de uitslag van de CT scan. Ik hoop dat u misschien meer informatie kan geven of advies. Bedankt alvast.
Groetjes,
Kelly4 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 00:21Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Je hebt geen maagklachten?
ReagerenKelly31 augustus 2017 om 11:45Hallo,
Ik heb soms last van maagklachten. Gister avond had ik echt pijn in mijn buik en dat lijkt dan van me maag af te komen maar normaal heb ik hier geen last van.
vandaag heb ik bijvoorbeeld weer veel last van mijn rug. Voelde ik vannacht al, alsof het verkrampt tussen me schouderbladen. Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt. Ik heb van die hete sport crème, dat smeer ik erop en dat helpt dan tijdelijk. Maar het is niet preventief. Jammer genoeg.
Groetjes,
Kelly
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 12:47Ga dan eens met de klachten naar de huisarts. Je maag zou de oorzaak kunnen zijn.
Doe ook eens even de test die ik stuurde
ReagerenJoke1 september 2017 om 13:31Beste Kelly,
Reageren
Je klachten lijken erg op myofasciale pijnklachten. Dat zijn triggerpoints (een soort knoopjes) in je spieren die als ze actief zijn ontzettend veel pijnklachten kunnen veroorzaken. Soms zijn ze niet actief maar veroorzaken ze wel stijfheid. Aan je klachten te zien zou het wel eens (o.a.)Â de sternalis(spier) kunnen zijn. Daar heb ik zelf nooit last van gehad, maar wel van de pectoralis major en ik had altijd pijn in mijn linkerborst (nooit in mijn rechter). Het bleek dat ik heel veel triggerpoints had en die heb ik zelf weggemasseerd. Ik heb het zelf uit een boek geleerd, maar later ook van een fysiotherapeute die mij behandelt voor een frozen shoulder. Als je je arm/schouder niet goed kan gebruiken, ontstaan er weer triggerpoints verder in de arm, zoals biceps-triceps en onderarmspieren. Je zou naar de huisarts kunnen gaan maar die weten meestal niets over myofasciale pijn of erkennen het niet. Een goede fysiotherapeut kan je hier wel bij helpen. Ik hoop in ieder geval dat het niets ernstig is voor je.