- Walter P3 augustus 2017 om 15:38
Hallo,
Een paar dagen terug ben ik door mijn rug gegaan en kan bijna niets.
Het werd steeds even beter, maar de laatste twee dagen wordt het alleen weer erger.
Zaterdag echter, ga ik op vakantie.
Ik kan naar de dokter, maar die kan therapie voorschrijven; heb ik voor de vakantie niets aan. Ook kan hij medicijnen voorschrijven, maar die hebben ook geen nut bij mij. Zo’n bekend middel wat via voorschrift te krijgen is, ligt hier toevallig in huis en heb ik geprobeerd; doet helemaal niets.Tja, bewegen doet zeer en dat doe ik dus weinig.
Wat kan ik nu nog proberen?Iemand een suggestie?
Alvast bedankt!
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2017 om 16:20Lastige situatie…de vraag is wat de pijn veroorzaakt. De spieren of je ruggenwervels.. Als het de spieren zijn, zou je huisarts wellicht een injectie kunnen geven. Je zou ook nog kunnen proberen om nog bij een fysio terecht te kunnen.
Als het je wervels zijn, wordt het een lastig verhaal. Welke “bekende” pijnstiller heb je in huis?
ReagerenWalter P3 augustus 2017 om 16:25Bedankt voor je reactie Tandor.
Dan ga ik hem toch nog maar even bellen denk ik.
Reageren
De bekende pijnstiller was oxicontin, kan dat? Mijn vrouw heeft ze, gaf het aan mij en is er zelf nu niet.
Ik weet dus niet welke het zijn; er ligt meer handel hier 😉John (moderator)
3 augustus 2017 om 17:05Ik denk niet dat dat de goede pijnstiller is voor de klachten. Diclofenac 25 mg gecombineerd met 1000 mg paracetamol 3 x per dag zou beter werken. Als je de diclofenac niet in huis hebt, kun je in ieder geval een recept vragen aan de huisarts.
ReagerenWalter P3 augustus 2017 om 17:14Ik heb het aan mijn vrouw gevraagd; het is inderdaad Diclofanac en niet degene die ik schreef.
Dat ga ik dus proberen, dankjewel.
Nu heb ik wel last van mijn buik/darmen de laatste tijd; kan dat nog kwaad met al die medicijnen?
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2017 om 17:38Moeilijk te zeggen…diclofenac zou maagklachten kunnen veroorzaken.
Hoeveel mg is de diclofenac die je hebt? Is het een “retard” tablet?
ReagerenWalter P3 augustus 2017 om 19:04Het zijn 50 mg tabletten.
Ik weet niet wat een retard versie inhoud of hoe ik dat moet zien. Er staat in ieder geval “CA NF” op?
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2017 om 20:16De maximale dosering per dag is 75 mg. Als het goed is, is het geen retard (met vertraagde afgifte) en zou je ze kunnen delen. Maar beter is om een recept aan de huisarts te vragen voor 25 mg.
ReagerenWalter P4 augustus 2017 om 01:13Dankjewel Tandor.
Reageren