- Anoniem9 juli 2016 om 19:02
Beste
Mijn b12 waarde is tot 2x toe 106. Geen behandeling gehad.
Dit was een jaar geleden. Nog steeds heb ik klachten en wil ik kijken wat de waarde nu is. Echter heb ik 2 dagen 4000 mcg b12 genomen. Hoelang blijft dit in het bloed. Als ik maandag stop met de voedingssupllementen. Wanneer kan jk dit dan laten testen zonder dat het de uitslag beinvloed?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 juli 2016 om 19:31Dat zou binnen enkele dagen weg moeten zijn
ReagerenAnoniem9 juli 2016 om 19:41Bedankt voor de snelle reactie. Maar ik wil maandag de huisarts bellen om bloed te prikken. Vooe welke dag kan ik deze afspraak maken?
En ik wil een kloppende bloeduitslag.
Ik neem dus zat…zo…ma…4000 mcg. Welke dag zou ik bloed kunnen prikken?De reden dat ik morgen nog extra b12 inneem is omdat ik nu 16 uur per dag slaap. En morgen komen er mensen die ik in lange tijd niet heb gezien.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2016 om 19:49Dan zou ik ervoor kiezen om toch een week te wachten…
Reageren
Maar als je de klachten nog steeds hebt zou je geen bloed hoeven laten prikken. Dan is je B12 te laag. Je zult dan toch langere tijd een supplement moeten nemen. En niet 3 dagen en dan weer stoppen.Anoniem9 juli 2016 om 20:38Bedankt! Dan ga ik dat doen!
Ik heb zeker nog klachten. Maar merk nu dat het is draagzamer is in vergelijking hoe het was. Maar ik wil gewoon een eerlijke meting hoe het is zonder extra voedingssupplumentm ik heb het nu voor het eerst in mijn leven 3 dagen gebruikt. En bedacht toen ineens….wellicht handig om nogmaals te prikken.
Ik las dat andere wel aanvulling van de huisartsen krijgen bij een waarde van 106. Ik heb dat al die tijd niet gehad. Mijn huisarts zei dat 106 helemaal prima was.
Al.met al…bedankt voor het advies. En dat ga ik doen.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2016 om 21:35De huisarts zou in principe injecties moeten geven met zo’n lage waarde
Reageren