Zoeken Vraag het forum

thermometer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

een vraag ik heb rectaal gemeten en kom ik op 37,1 maae me oorthermometer zegt 37,7 is me al vaker opgevallen dat daar verschil in zit maar wat is nu het juiste

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je een goede oorthermometer gebruikt en die goed gebruikt, is dat het meest accuraat.

Reageren
    Anoniem

is niet zo oud een maand ofzo en was geen goedkope maar ik dacht dat rectaal de beste meting was maar merk er wel verschil tussen

Reageren
    John (moderator)

Als je op verschillende plekken meet krijg je ook verschillende temperaturen.
    Daarnaast kunnen er ook nog verschillen door de verschillende meters ontstaan.
    Om je temperatuur goed te meten, neem dezelfde thermometer en meet je op dezelfde manier.

Reageren
    jens

vraagje ik heb een vriend die is sinds corona panisch bijna tegen ziekelijk aan met temperatuurmeten , als ie bv even druk bezig is geweest en dan meet heeft ie ineens 37,8 wat in mijn ogen logisch is.

maar hij heeft drie soorten

een oorthermometer een rectaal en een infrarood maar welke kan je nou beter als leidraad nemen want zie soms verschillen bij hem bv rectaal 37 en oor 37,2 maar dan zegt infrarood 36,8  wat ik raar vind graag advies

Reageren
    John (moderator)

Hij zou wellicht beter eens met een psycholoog kunnen praten.
    Het beste meten doe je rectaal. Zin heeft al dat meten natuurlijk niet. De lichaamstemperatuur schommelt sowieso de hele dag door.

Reageren
    jens

ja dat vind ik dus ook hij houd nl hele lijst bij smorgen en savonds alle metingen en saturatie en bij een hoestje slaat ie al op tilt

ga eens vragen of hij met psycholoog wil praten want dit is een angst die alleen erger wordt

Reageren
Reageer op: thermometer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.