Zoeken Vraag het forum

Temperatuur. Help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Esmee

Hoi,
    Ik heb sinds oktober al koorts (38+). Ik meet het altijd met een oorthermometer en ik let op dat ik het goed meet. Nu heb ik vandaag voor het eerst rectaal gemeten. Rectaal kwam ik op een temperatuur van 37,2 uit en gelijk daarna in mijn oot 38,2. Nu weet ik dat je oor temperatuur lager hoort te zijn dan rectaal nu is dit bij mij absoluut niet. Ik ben ook extreem vermoeid en heb een vermoeden van adenomyose. Nu wil ik heel graag naar het ziekenhuis om me te laten onderzoeken, maar ik mag dus niet omdat ik op de oorthermometer koorts heb…. dus nu vraag ik me af hoe kan het dat mijn lichaamstemperatuur (al paar keer gemeten) telkens hoger is in mijn oor dan rectaal (telkens verschilt het ongeveer 1 graden). Ik hoop dat ik dus wel het ziekenhuis in mag… desnoods meten ze het ander… alvast bedankt voor uw reactie

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het niet zo goed gaat met je oorthermometer
    Rectale meting is het meest betrouwbaar

Reageren
    Esmee

Beste john,
    Ja dat dacht ik dus ook. Mijn moeder heeft hem toen ook gebruikt en kwam met de oorthermometer op 37,2.. wat vgm redelijk normale temperattur is?

Reageren
    John (moderator)

Dat is inderdaad normaal

Reageren
    Esmee

Beste joh,

Zou er dan iets aan de hand kunnen zijn waardoor mijn oor temperatuur hoger is dan ractaal? (behalven met mijn thermometer want bij mijn ouders en zus geeft die wel de goede temperatuur aan)

Groet

Reageren
    John (moderator)

Dat weet je niet, misschien moet ook daar de temperatuur lager zijn dan aangegeven.
    Rectale meting is bepalend

Reageren
Reageer op: Temperatuur. Help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.