Ik heb een Kruidvat digitale (rectale) thermometer en een Philips oorthermometer van €50. Aan m’n linkeroor is m’n temperatuur altijd 0.3/0.4 hoger als aan de rechterkant, heel bijzonder.
Als ik dan van de meting van m’n linkeroor uitga, die het hoogste is, dan geeft de de thermometer 0.3/0.4 graden verschil met rectaal wat hij hoger uitvalt. Wat moet ik nou aanhouden 🙋♀️?
Verschil in linker en rechteroor is heel normaal. En de beste meting is rectaal
Bovendien is 0,3-0,5 een verwaarloosbaar verschil
Bij mij is het verschil tussen beide wel het verschil tussen geen
verhoging/koorts of wel elke dag. Het is namelijk 37.3 of 37.7
37,7 is geen koorts! Een een verhoging hoeft dat ook niet te zijn.
Op sommige momenten van de dag en zeker na inspanning kan 37,7 een normale temperatuur zijn.
37.7 is dan gemeten als ik uit de auto net ben gestapt na dag kantoor werk. Sowieso op kantoor heb ik veel warmer hoofd terwijl ik alleen maar achter m’n bureau zit, heel bijzonder.
Maar in dit geval rectaal of hoogste van de oorthermometer aanhouden ?
Volgens mij heb je hier eerder ook al een topic over gehad. Waarom meet je voortdurend je temperatuur? Als je echt koorts hebt dan merk je dat wel. Je krijgt alleen al een hogere temperatuur vanwege het stressen over je temperatuur.
Je meet op de vreemd mogelijke momenten je temperatuur
Na het inpakken van een koffer, na stofzuigen, na een autorit als de zon schijnt, op kantoor... logisch dat je temperatuur dan hoger is...
Ik heb het dan zo warm dat ik daarna echt wil
Kijken of ik geen koorts heb. Zoals nu zit ik in de auto richting de sportschool, m’n hele lijf lijkt te gloeien, zo voel ik ook aan, dat weet ik van m’n partner ook die dat dan aangeeft. M’n benen zijn nu ook gloeiend warm, hoe kan dat ? Zou er zo graag verklaring voor willen
Soms is de verklaring gewoon dat er geen andere verklaring is dan dat jij gewoon heel "warmbloedig" bent.
Net zo als dat een ander het altijd koud heeft, ook zonder onderliggende oorzaak.
Ik vroeg mij af of een frozen shoulder ook een verhoogde ontstekingswaarde in het bloed (en wellicht daardoor lichte temperatuurstijging) kan veroorzaken?
Ik heb net reactie van m’n chirurg en het is wel degelijk dat door een frozen shoulder je ontstekingswaarde verhoogd zijn maar heb geen reactie of het ook een verhoging daardoor kan veroorzaken..
Weet gewoon niet of ik het er echt bij
Moet laten , blijf het zo raar vinden dat ik zonder amper inspanning soms tussen 37.5-37.8 zit
Als je ontstekingswaarde verhoogd zijn, kun je daar ook verhoging van krijgen
Ik bedoelde ook de temperatuursverhoging, omdat dat het onderwerp van jou zorgen is.
Je temperatuur is niet raar, maar gewoon jou normale temperatuur.
Als die normaal gesproken 36° was en nu 38,7 was dat zorgelijk.
Maar als dat je normale rust temperatuur is, is het normaal dat deze bij inspanning stijgt.
Laat het los, ook stress zorgt voor verhooge lichaamstemperatuur