- Anoniem11 januari 2016 om 14:00
Ha allemaal,
ik heb inmiddels een aantal maal op de sportschool mijn “stats” laten meten en keer op keer komt er uit dat ik slechts een vochtpercentage heb van 52-54%. Over de dag genomen drink ik dagelijks minimaal 2 liter water, maar ga ik ook heel veel naar het toilet. Ik heb dus sterk het idee dat ik geen vocht vasthoud of niet in de juiste mate. Even ter beeldvorming: een man zou een vochtpercentage van 60-65% moeten hebben.
Ik maak me hier dus wel zorgen over, zeker omdat ik regelmatig vermoeid ben, soms hoofdpijn heb en andere kleine klachten en ik ben dus erg benieuwd waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verbeteren.
Mijn gegevens:
194, 94kg, 19,8% vet, 29 jaar5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 januari 2016 om 15:18Wat en hoeveel doe je aan sport?
Reageren
Gebruik voedingssupplementen of spierversterkende middelen?
Gebruik je medicijnen? Heb je nog andere aandoeningen of ziekten?Anoniem11 januari 2016 om 16:34Hallo tandor.
Reageren
Ik doe 3x per week aan krachtsport en 1x per week cardio. Daarnaast gebruik ik alleen legale supplementen in de vorm van creatine, wheyshakes, multivitamine, omega 3 6 9 en magnesium. Allemaal conform gebruiksvoorschrift en hoeveelheden afgestemd op mijn lengte en gewicht.
Qua medicijnen gebruik ik venlafaxine 37.5mg per dag.John (moderator)
11 januari 2016 om 16:52Hoe is het vochtpercentage gemeten?
ReagerenAnoniem11 januari 2016 om 17:56Middels een elektrische weegschaal. Gewicht, vetpercentage e.d. worden daarop gemeten middels een elektrisch stroompje
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2016 om 18:10Ohh……Ik zou daar maar niet al te veel waarde aan hechten. Vaak is het gewicht het enige echte betrouwbare wat zo’n weegschaal laat zien.
Reageren
Met het sporten wat je doet en je lengte en lichaamsgewicht zou je wel wat meer mogen drinken. 3 liter ongeveer