Zoeken Vraag het forum

Laag vochtpercentage

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ha allemaal,
    ik heb inmiddels een aantal maal op de sportschool mijn “stats” laten meten en keer op keer komt er uit dat ik slechts een vochtpercentage heb van 52-54%. Over de dag genomen drink ik dagelijks minimaal 2 liter water, maar ga ik ook heel veel naar het toilet. Ik heb dus sterk het idee dat ik geen vocht vasthoud of niet in de juiste mate. Even ter beeldvorming: een man zou een vochtpercentage van 60-65% moeten hebben.
    Ik maak me hier dus wel zorgen over, zeker omdat ik regelmatig vermoeid ben, soms hoofdpijn heb en andere kleine klachten en ik ben dus erg benieuwd waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verbeteren.
    Mijn gegevens:
    194, 94kg, 19,8% vet, 29 jaar

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat en hoeveel doe je aan sport?
    Gebruik voedingssupplementen of spierversterkende middelen?
    Gebruik je medicijnen? Heb je nog andere aandoeningen of ziekten?

Reageren
    Anoniem

Hallo tandor.
    Ik doe 3x per week aan krachtsport en 1x per week cardio. Daarnaast gebruik ik alleen legale supplementen in de vorm van creatine, wheyshakes, multivitamine, omega 3 6 9 en magnesium. Allemaal conform gebruiksvoorschrift en hoeveelheden afgestemd op mijn lengte en gewicht.
    Qua medicijnen gebruik ik venlafaxine 37.5mg per dag.

Reageren
    John (moderator)

Hoe is het vochtpercentage gemeten?

Reageren
    Anoniem

Middels een elektrische weegschaal. Gewicht, vetpercentage e.d. worden daarop gemeten middels een elektrisch stroompje

Reageren
    John (moderator)

Ohh……Ik zou daar maar niet al te veel waarde aan hechten. Vaak is het gewicht het enige echte betrouwbare wat zo’n weegschaal laat zien.
    Met het sporten wat je doet en je lengte en lichaamsgewicht zou je wel wat meer mogen drinken. 3 liter ongeveer

Reageren
Reageer op: Laag vochtpercentage
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.