- Anoniem19 oktober 2014 om 19:04
Het bericht:
Ik zit eigenlijk een beetje met een vreemde klacht. Ik ben hier al mee naar mn eigen huisarts geweest maar ook zij vind het echt een raadsel. Ook ben ik al bij een neuroloog geweest die niet weet wat het is.
Ik heb last van een te hoge bloedsuikerspiegel en veel hoofdpijn en wazig zien, Diabetes zou je dan denken, dat dacht mijn huisarts dus ook. Na bloedonderzoek was de uitslag negatief, geen diabetes dus. Voor de hoofdpijn dacht ze aan migraine maar de medicatie die ze daarvoor had gegeven (Maxalt tabletten) en daarna kreeg ik ibuprofen 600 werkte nauwelijks en nu heb ik gelezen dat migraine vaak aan een kant van het hoofd zit, bij mij zit mn hoofdpijn echt door mn hele hoofd. ook heb ik veel last van misselijkheid. Voor mn ogen ben ik nu doorgestuurd naar een oogarts. Maar mijn vraag is nu wat zou het kunnen zijn? Waar komt die hoge bloedsuikerspiegel ineens vandaan? Nu is mijn eigen huisarts deze week met vakantie, vandaar dat ik hier een bericht neer zet. Ik wil graag weten wat het zou kunnen zijn.
Mijn zwager had mijn probleem met een collega besproken en die zei dat ze precies dezelfde klachten had toen ze zwanger bleek te zijn? Zou dat misschien mogelijk zijn?
Ik hoop echt dat jullie me antwoord kunnen geven5 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2014 om 19:11Of je zwanger zou kunnen zijn zou je zelf het beste moeten weten. Maar als je daar dergelijke klachten van krijgt zou je toch zeker al enkele maanden zwanger moeten zijn.
Hoe is het bloedonderzoek gedaan i.v.m. de bloedsuikerspiegel?
Reageren
Hoe oud ben je?
Heb je over- of ondergewicht?
Zijn je schildklierwaarden ook al eens gecontroleerd?Anoniem19 oktober 2014 om 19:21Hoi Tandor,
In eerste instantie is mn bloedsuiker spiegel gemeten met een vingerprik en omdat die aan de hoge kant was, is er in het ziekenhuis bloedafgenomen.
Ik ben 23 jaar.
Ik heb wel iets overgewicht. (De huisarts adviseert 5 – 10 kg kwijt te raken)
Nee, ik geloof niet dat er tot nu toe naar mn schildkierwaarden zijn gekeken.
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2014 om 19:57Om een goed beeld te krijgen over de bloedsuikerwaarde dient er een zogenaamde suikercurve worden gedaan. Met eenmalig bloedonderzoek is daar weinig over te zeggen.
Vraag de huisarts dus om een suikercurve en laat de schildklierwaarden controleren.
ReagerenAnoniem19 oktober 2014 om 20:03Ik had daar inderdaad afgelopen donderdag al naar gevraagd, maar mn huisarts leek een curve niet nodig omdat de bloeduitslag verder goed was. toen mn bloedsuikerwaarde werd gemeten was hij 12,7 veel te hoog dus. Ik ad verwacht dat er wel wat uit het bloedonderzoek zou komen maar niet dus.
Maar als ze terug is van vakantie vraag ik om een schildklier onderzoek.
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2014 om 21:14Als je bloedsuiker 12,7 was, is dat alle reden om een curve te maken. Dus vraag ernaar.
Reageren