- Saskia6 december 2021 om 16:09
Beste,
Sinds 2016 kamp ik met onverklaarbare klachten.
Ik voel iets zitten links onder mijn ribben, het lijkt alsof iets mijn maag omhoog duwt en mijn milt of alvleesklier opzij.
Regelmatig heb ik moeite met ademhalen, maar mijn saturatie daalt niet of nauwelijks. Het lijkt of het moeilijk is om de ademhalingsbeweging te maken.
Ik kan al jaren niet meer op mijn linkerzijde slapen, ik wordt dan wakker met een enorm pijnlijke borstkas en als ik dan op mijn rug ga liggen is de pijn onhoudbaar. De eerste keer belandde ik op de eerst hulp om cardiale problemen en een longembolie uit te sluiten.
Mijn ECG was niet afwijkend en op de CT scan waren ook geen afwijkingen te zien.
Ik ben bij een MDL arts geweest en deze heeft 2 keer een gastro endoscopie uitgevoerd. 1e keer geenafwijkingen gevonden en de 2e keer een scheurtje in mijn middenrif gevonden.
Ook ben ik bij een neuroloog geweest er is een hersenscan gemaakt en een EMG gedaan, wederom zonder afwijkingen.
Verder ben ik bij de cardioloog geweest en deze heeft omdat mijn hart met regelmaat op hol sloeg en ik last hart van extrasystolen een holter meegegeven en er is een echo van mijn hart gemaakt. Wederom gelukkig zonder afwijkingen.
Ook ben ik bij een longarts geweest er is een histamine provocatie en een hyperventilatie provocatie gedaan, ook zonder afwijkingen.
Omdat ik bloedarmoede kreeg heb ik een ijzerinfuus gehad. Oja ik zou het haast vergeten er is ook nog een acho abdomen gemaakt.
Allemaal zonder zichtbare afwijkingen.
2 nachten terug ben ik per ongeluk (vermoed) op mijn linkerzijde gedraaid en heb weer een brandend gevoel in mijn borstkas.Sinds 3 jaar heb ik met regelmaat blaasjes op mijn handen en armen dit noemen ze blaasjeseczeem.
Als kers op de taart zeiden ze dat het een functionele stoornis was, oftewel SOLK. Hiervoor ben ik naar een psychiater gegaan maar ook deze kon mij niet helpen.