- Tim164 april 2012 om 16:28
Hallo allemaal
Ik ben een jongen van 16 jaar, en ik loop sinds een aantal maanden tegen een aantal problemen aan. Ik kan er maar niet achter komen wat hier de oorzaak van is, en ik hoopte dat iemand van jullie dat wel weet. De huisarts heeft mij onderzocht door verschillende klieren te voelen, naar mijn longen te luisteren en mijn bloed te testen op een aantal infecties, maar hier is niets uitgekomen. Ik noem hieronder op waar ik last van heb, ik schrijf gewoon alles op wat ik kan verzinnen, ik weet dus niet of het allemaal door hetzelfde komt.
-Ik heb sinds een maand of 5-6 last van nachtzweten. Ik word vrijwel iedere dag nat van het zweet wakker. Dit ligt niet aan mijn matras, dekbed, kleding of ventilatie, dit hebben we allemaal al bekeken.
-Ik heb sinds ongeveer 4 maand last van onstilbare honger. Hoewel mijn eetpatroon niet goed over de dag verspreid is (eet na ontbijt weinig en rond 3 uur dan weer veel, zoals 6 tosti’s) eet ik wel genoeg calorieën, maar ik krijg een kwartier na eten alweer enorme honger.
-Sinds een maand of 2 heb ik erg last van mijn buik. Als ik zit moet ik mijn knoop en rits los hebben, omdat mijn buik de druk niet aan kan. En ik heb niet opeens hele strakke broeken gekocht zegmaar. Daarnaast gebeurd het de laatste tijd wel eens dat ik misselijk word na het eten.
-Ik kom niet aan en af en toe val ik juist af. Dit ondanks dat ik dagelijks tussen de 2500 en 3500 calorieën eet, en 2 keer per week aan krachttraining doe.
Om even een indicatie hiervan te geven, ik ben dus 16, ik ben ongeveer 1.75 lang en ik weeg 58 kilo. Zoals vermeld doe ik dus aan krachttraining en je kan duidelijk zien dat ik spierweefsel aanmaak.Ik hoop dat iemand van jullie hier wat van kan maken, stel gerust vragen of doe wilde suggestie’s, ik wil hier heel graag vanaf.
Met vriendelijke groet,
Tim4 reactiesReagerenKim224 april 2012 om 20:58Dag Tim,
Vervelend dat je zoveel klachten hebt en dat de huisarts niets kan vinden. Wanneer ik jou verhaal zo lees, komt bij mij eigenlijk maar één vraag naar boven. Zou het met je schildklier te maken kunnen hebben, dat deze te langzaam of te snel werkt? Ik weet niet of de huisarts hier al eens naar gekeken heeft en/of schildklier problemen in je familie voorkomt. Het zijn ook niet speciefiek symptomen voor deze afwijking (tenminste, niet dat ik weet, ik ben geen arts) maar ik werk zelf in de gehandicaptenzorg en heb een client gehad met vergelijkbare klachten (extremen) en hij bleek een schildklier afwijking te hebben, toen waren ineens ook veel dingen verklaarbaar. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Sterkte en beterschap. Ik ben benieuwd hoe het verder met je zal gaan en of de huisarts iets kan vinden. Laat je het even weten als je meer weet?
Gr. Kim
ReagerenKim224 april 2012 om 21:02Met specifieke symptomen bedoel ik, de klachten die jij omschrijft. . . .
ReagerenTim165 april 2012 om 13:46Beste Kim
Allereerst, bedankt voor je reactie. Hoe meer reacties hoe meer kans dat we het probleem vinden. De huisarts heeft klieren in mijn hals gevoelt, en ik geloof dat daar de schildklier zit. Voor zover ik weet zit het niet in de familie, maar ik ga het zeker even navragen.
Heel erg bedankt!Groet Tim
ReagerenEmma16 april 2013 om 13:27Je schildklier bevindt zich inderdaad in je hals. De schildklier is meestal vergroot bij mensen met een te snel werkende schildklier.
Emma
Reageren