Zoeken Vraag het forum

Verschijnselen na insectenbeet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

De zoveelste vraag over een tekenbeet waarschijnlijk, maar toch. Ik ben drie weken geleden in het bos geweest. De dag na het bosbezoek dag zat er een vlek op mijn onderarm( ongeveer bij pols). Op de foto ziet u de vlek van één centimeter doorsnee ( niet groot dus!). Ik heb het gemarkeerd om de groei ervan bij te houden. In het midden was het overduidelijk wit, eromheen leek wel een bloeduitstorting. Het jeukte niet, deed geen pijn. Maar…, het groeide ook niet en na twee dagen was het verdwenen. Ik heb ook geen teek zien zitten.
    Ik maakte me overigens niet al te veel zorgen en toen de arts via de telefoon zei dat ik alleen hoefde te komen als ik gezichtsuitval kreeg, doofheid of ernstige koorts. Kunt u mij zeggen of dit een typische tekenbeet is ( namelijk rare plek, klein van stuk en verdween vrij snel)?

Nu heb ik heb sinds een week vage klachten: hoofdpijn, vermoeidheid, slechts slapen en overgeven. Ik ben twee keer bijna van mijn fiets gevallen en heb moeten stoppen langs de weg vanwege duizeligheid en tintelingen in mijn gezicht….maar ja: ik heb ook een erg lage bloeddruk, drukke dag op het werk en het weer werkt dan ook niet echt mee. Ik zou normaal denken dat ik te druk ben geweest, of gewoon niet helemaal in orde. Maar nu vraag ik me af of het iets met die beet te maken heeft.

Hartelijk dank voor uw tijd.

Met vriendelijke groet,

Sabine

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt inderdaad een insectenbeet. Maar niet echt op een tekenbeet.
    Ga met de klachten naar je huisarts.

Reageren
Reageer op: Verschijnselen na insectenbeet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.