- Anoniem3 augustus 2014 om 07:08
Beste,
De zoveelste vraag over een tekenbeet waarschijnlijk, maar toch. Ik ben drie weken geleden in het bos geweest. De dag na het bosbezoek dag zat er een vlek op mijn onderarm( ongeveer bij pols). Op de foto ziet u de vlek van één centimeter doorsnee ( niet groot dus!). Ik heb het gemarkeerd om de groei ervan bij te houden. In het midden was het overduidelijk wit, eromheen leek wel een bloeduitstorting. Het jeukte niet, deed geen pijn. Maar…, het groeide ook niet en na twee dagen was het verdwenen. Ik heb ook geen teek zien zitten.
Ik maakte me overigens niet al te veel zorgen en toen de arts via de telefoon zei dat ik alleen hoefde te komen als ik gezichtsuitval kreeg, doofheid of ernstige koorts. Kunt u mij zeggen of dit een typische tekenbeet is ( namelijk rare plek, klein van stuk en verdween vrij snel)?Nu heb ik heb sinds een week vage klachten: hoofdpijn, vermoeidheid, slechts slapen en overgeven. Ik ben twee keer bijna van mijn fiets gevallen en heb moeten stoppen langs de weg vanwege duizeligheid en tintelingen in mijn gezicht….maar ja: ik heb ook een erg lage bloeddruk, drukke dag op het werk en het weer werkt dan ook niet echt mee. Ik zou normaal denken dat ik te druk ben geweest, of gewoon niet helemaal in orde. Maar nu vraag ik me af of het iets met die beet te maken heeft.
Hartelijk dank voor uw tijd.
Met vriendelijke groet,
Sabine
1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2014 om 09:09Het lijkt inderdaad een insectenbeet. Maar niet echt op een tekenbeet.
Reageren
Ga met de klachten naar je huisarts.