- Anoniem3 juni 2014 om 14:49
Hallo,
Sinds eind januari loop ik in de ziektewet wegens verschrikkelijke pijn, rechts net onder ribben. De pijnaanvallen zijn steeds verschillend. Voornamelijk net na het eten treed de pijn op. De pijn is zwaar en soms zakt het na een half uur af naar handelbare pijn, soms blijf ik de hele avond verkrampt op de bank liggen.
Er zijn dagen dat ik niet eens mijn bed uit kan komen ( vermoeid, veel slapen). Soms zet mijn buik zover uit dat het lijkt of ik zwanger ben. Soms is de plek gewoon hard en niet in te drukken.
Ik heb verschillende onderzoeken gehad ( ct-scan, mri, echo, bloedonderzoeken, maagonderzoek etc etc.) maar ze kunnen niets vinden. Alleen dat mijn lever vergroot is, een kleine vernauwing zit in de lever ( de baan van de galblaas naar de lever) en ik heb een beetje gruis in de galblaas.
Nu heb ik ook een gele baan van de ene kant van mijn oog, naar de andere kant. (horizontaal). Nu komt er vooral ’s avonds, uit het niets, een aanval. Het voelt alsof iemand mijn lever aan het oppompen is en overal tegenaan drukt. De pijn zit ook in mijn rug en rond de navel begint het onderhuids te tintelen.
De volgende dag heb ik last van een beurs/blauwe plekken gevoel bij de lever en mijn spieren voelen aan alsof ik flink gesport heb. Vooral achter de linkerknie is de spierpijn het heftigst. Mijn vriend moet mij regelmatig uitkleden, onder de douche zetten en de trap op helpen. Ik heb gewoon niet meer de energie ervoor. Vaak kan ik ook geen kleding verdragen, het lijkt wel of alles tegen mijn huid drukt (en ik draag al wijde makkelijke kleding.)
Ik heb van het ziekenhuis Diclofenac en paracetamol meegekregen, maar het helpt allemaal niets. De arts weet onderhand niet meer wat hij met mij aanmoet, ik weet zo onderhand niet meer wat ik ermee aanmoet. De pijn beheerst mijn leven, ik wil mijn oude leven weer terug.
Weet misschien hier iemand wat de pijn zou kunnen zijn? Dat ik misschien kan aankaarten bij de arts? Ik moet volgende week donderdag weer heen om de uitslag van de bloedtesten (hepatitis) te bekijken.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juni 2014 om 20:51Je klachten doen mij denken aan galkolieken.
Reageren
Over de oorzaak kan ik helaas ook weinig zeggen. Een vernauwing kan die klachten natuurlijk wel veroorzaken. Vraag eens om de diclofenac te vervangen voor de BuscopanAnoniem4 juni 2014 om 09:51Bedankt voor je reactie Tandor.
Reageren
Ik zal volgende week galkolieken aankaarten.
Ik mocht een week of 3 geleden stoppen met de buscopan. De arts zag de noodzaak er niet in om deze te blijven gebruiken. Ik heb de pilvorm als zetpil gehad en voor mijn gevoel werkte deze ook niet echt. De pijn werd niet minder.John (moderator)
4 juni 2014 om 16:10Ik welke dosering heb je de buscopan en de diclofenac gehad?
ReagerenAnoniem4 juni 2014 om 16:19Ik slik 3 maal daags 50 gram diclofenac en had 5 maal daags een zetpil van 10 mg.
ReagerenJohn (moderator)
4 juni 2014 om 19:26Vraag dan aan de huisarts zetpillen diclofenac van 100 mg.
Reageren
Die zou je voor een nog beter effect kunnen combineren met 500 mg paracetamol.Anoniem5 juni 2014 om 11:40zal ik doen! dank je wel.
ReagerenPas20 juni 2026 om 08:28Goededag anoniem,
Hoe gaat het nu? Wat hebben ze gedaan….
Reageren
Lijkt op mijn verhaal.
S nacht pijnaanvaal in maagkuiltje al paar keer gehad. Duurt 24 tot 48 uur. Na laatste keer ontstekingswaarde erg hoog. Dus toen wist chirurg het niet meer. Over 3 weken pas cr scan.
Dus benieuwd if je oplissing hebt gehad.
Gr Pas