Zoeken Vraag het forum

midlifecrisis? Wordt dit erkent en is dit te behandelen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb het idee dat mijn vrouw in een midlife/identiteitscrisis zit. Plotseling is alles fout. Ik zie een totaal andere vrouw, die zeer negatief is ingesteld richting mij. Ik merk dat ze zeer onrustig is, zich moeilijk kan concentreren en ineens allerlei dingen doet die ze normaal nooit zou doen. Ze heeft in een korte tijd ons gezin kapot gemaakt en dingen gedaan die ze normaal niet zou doen.

Nu lees ik dat dit te maken kan hebben met de hormoonhuishouding en/of een te snel werkende schildklier.

Klopt dat? Is dit te behandelen? Zo ja waarmee dan.

Kan ik in gesprek gaan met haar huisarts hierover? Zo ja hoe kan ik dit het beste insteken?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud is je vrouw?

Reageren
    Anoniem

Ze is 36 jaar.

Reageren
    John (moderator)

Lijkt me wat jong voor een midlifecrisis. Maar niet onmogelijk. Het zou goed zijn als ze naar een arts zou gaan waarschijnlijk ziet ze de problemen niet bij haar zelf liggen. Je zou hierover eens met de huisarts kunnen praten. Maak een afspraak en zeg dat je je zorgen over je vrouw maakt.

Reageren
    Anoniem

Is het iets dat erkent wordt door een huisarts dan? Is het te behandelen of is het gewoon afwachten.

Ik zeg trouwens midlifecrisis maar dat is een soort identiteitscrisis. Ik merk gewoon dat ze niet zich zelf is en rare dingen doet.

Reageren
    John (moderator)

De grote vraag is natuurlijk waardoor je vrouw in een crisis zit. Een huisarts kan in een gesprek met zijn patiënt wel bepaalde signalen herkennen en daar vervolgens voor verwijzen naar een psycholoog bijvoorbeeld. Het is in principe wel behandelbaar.

Reageren
Reageer op: midlifecrisis? Wordt dit erkent en is dit te behandelen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.