Zoeken Vraag het forum

stukje glas in hand

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jantine

Hallo,

ik heb vrijdag tijdens het opruimen van vuurwerk een stukje glas in mijn hand gekregen. Doordat ik schrok is het de scherf er dieper in de wond gaan zitten. Ik heb de scherf er zelf proberen uit te halen maar hierdoor kreeg ik pijnscheuten in mijn middel en ringvinger. Ik heb besloten om naar de dokter te gaan en die heeft de scherf eruitgehaald.

Ik kan mijn vingers niet volledig strekken want dit doet pijn. Ook bij een vuist maken doet het pijn. Mijn vraag is of dit normaal is. Duurt het een paar dagen voordat het over is?

Ik hoop dat iemand een antwoord weet.
    Alvast bedankt 😀

11 reacties
    Reageren
    Kim

Hai, ik ben geen arts maar als het verder niet ontstoken is (warm, rood, dik, klopt), dan zou ik het even een paar dagen aankijken.

Groetjes

Reageren
    jantine

Oké bedankt. Nee is niet ontstoken gelukkig. Ik dacht misschien dat ik een spier of pees geraakt had. Maar misschien is het dan ook wel een wondje binnen in mijn hand ofzo. Ik kijk nog wel even hoe lang het nog duurt. Bedankt voor de reactie

Reageren
    Heleen

Tsja, er lopen wel als het een zenuw geraakt zou hebben, zou je geen gevoel of een tintelend gevoel hebben.

Reageren
    jantine

Als er een pees geraakt is geneest dit dan venzelf weer?

Reageren
    Anoniem

Ik zou voor je eigen gemoedstoestand even bellen met de assistente van je HA en je klacht omschrijven. Sterkte met de hand. Laat je weten hoe het verder gaat met je?

Reageren
    jantine

Is goed. Bel ik Morgen even. Ik laat wel even horen wat ze zeggen. Bedankt voor de reacties 🙂

Reageren
    jantine

mijn huisarts is morgen pas weer bereikbaar. Is net terug van vakantie geloof ik. Dus morgen maar even bellen of hoe en wat

Reageren
    jantine

Ik heb vandaag gebeld met de assistente van mijn huisarts. Die zei als het volgende week nog niet over is, ik even een afspraak moet maken. Het is vandaag iets minder pijnlijk maar heb heb steeds het gevoel dat mijn vingers slapen voelt best wel gek. Niet al mijn vingers alleen de pink ring en middelvinger. Ook het gedeelte van mijn hand heb ik dit gevoel soms. Ik zal even kijken hoe het morgen gaat

Reageren
    Anoniem

Sterkte! Hoop dat alles helemaal goed komt.

Reageren
    jantine

Ik ben vandaag even langs de huisarts gegaan. Die zei dat ik mijn hand een weekje 2 x per dag in een sodabadje moet leggen. Als dit niet helpt eventueel een foto maken.

Reageren
    Manu

Glas kan je niet zien op rx of echo

Zelf ooit glas in mijn hand gekregen dit komt er niet van zelf uit

Ik ben na een jaar geoopereerd  en nu denk ik nig steeds dat alles er niet uit is

Reageren
Reageer op: stukje glas in hand
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.