- Anoniem4 november 2015 om 23:19
Heb maandag 26 oktober een ongeluk gehad met een machine.. Stuk van mijn vinger is weg. Naar de huisarts geracet..
Ze hebben me de eerste dagen met betadinegaas en verband verbonden, het weekend kreeg ik een soort gaas wat lijkt op een sponsje? Met een plaklaag. Maandag naar de huisarts terug en het gaas zat muurvast in de wond. 2 uur in een waterstofperoxide badje, en pielen met een pincet. Huilen gillen kotsen en flauwvallen van de pijn.. Wond weer open. Nu heb ik een ander soort vettig gaas wat tot vrijdag mag blijven zitten. Dan moet ik het even laten luchten en verbinden met gewoon gaas.. Maar de wond ligt nog helemaal open??
Moet ik hiermee naar een ziekenhuis? Of chirurg ? Ik zal een foto toevoegen voor de duidelijkheid PAS OP NIET VOOR DE ZWAKKE MAAG!!!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 november 2015 om 00:08Je had eigenlijk naar de spoedeisende hulp moeten gaan i.p.v. de huisarts.
Reageren
De huisarts had je meteen door moeten sturen naar het ziekenhuis……..
Ik denk dat je er goed aan doet om een verwijzing te vragen naar chirurgie en dan z.s.m.Anoniem5 november 2015 om 09:58Ja ik twijfel een beetje wat ze in het ziekenhuis kunnen doen.. Meerdere mensen geven al aan dat ik naar ziekenhuis zou moeten gaan. Bel zo de dokter voor schoon verband, zal dan eens doorvragen..
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2015 om 11:26Als ik zo naar de wond kijk, moet er nodig wondtoilet gedaan worden. (schoonmaken van de wond) Vraag om een verwijzing…..
ReagerenAnoniem5 november 2015 om 11:46Net bij de arts geweest, ze weigeren me door te verwijzen. Ziekenhuis kon toch niks doen behalve verbinden..
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2015 om 12:27Heb je pijn of een kloppend gevoel?
ReagerenAnoniem5 november 2015 om 15:22Pijn valt reuze mee tenzij ik de vinger perongeluk gebruik. (Ben rechts) en kloppen doet het al 2 weken ..
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2015 om 16:34Ik zou dus contact opnemen met de spoedeisende hulp, kort uitleggen wat er met je vinger gebeurd is, dat je bij de HA bent geweest en die je niet wou doorsturen op verzoek, dat je zorgen maakt over je vinger omdat er stuk vanaf is en je er veel last van hebt…met de vraag of je er mee langs mag komen
Reageren