Zoeken Vraag het forum

Diarree na krab van kat

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rudy

Momenteel zit ik in Nepal, waar ik in een afgelegen dorpje vrijwilligerswerk doe.
    Gisteren ben ik door een zwangere kat gekrabt, met twee kleine bloedende wondjes als gevolg. Op een van de wondjes heb ik direct gezogen, het andere ontdekte ik pas later in de avond. Het zijn geen diepe wondjes.
    Vanochtend merkte ik bij het wakker worden verhoogde darmactiviteit. Ik heb nu ineens diarree. Ik hoef gelukkig niet iedere tien minuten naar de hurktoilet te rennen, maar mijn ontlasting is wel echt water.
    Is het mogelijk dat die wondjes iets met de diarree te maken hebben, of heb ik gewoon iets verkeerds gegeten/gedronken? Ik heb niet het water van hier gedronken maar ik heb er gisteren nog mijn mond mee
    Verder heb ik een beetje spierpijn in mijn arm (daar is niet gekrabt) en been. Ik heb gisteren een zware tas naar beneden moeten tillen, dus dat kan daar weer van komen. Ik voel geen koorts. Eetlust heb ik amper. Er kwam net bij het ontbijt een beetje maagzuur naar boven, maar geen neiging tot braken.
    Ik heb O.R.S. bij me, zal daar nu direct de bijsluiter van gaan doorlezen.

Ik las op internet dat rabiës ook via een krab overgegeven kan worden, omdat katten wel eens aan hun poten likken. Daar maak ik mij nu een beetje ongerust over. Las ook over cat scratch fever en tetanus. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat in ingeënt was tegen tetanus..

3 reacties
    Reageren
    Gus

Dag Rudy,
    Ik ben geen arts, maar ik betwijfel of de kattenkrab je een diarree hebben gegeven.
    Je schrijft zelf dat de wondjes bloedden, en dat is goed, want dat betekend dat er (in principe) geen “vuil” in de wonden kan komen.
    Ik denk dus dat je diarree eerder van het eten afkomstig is.
    Maar nu: een anti-tetanus injectie is wel héél erg belangrijk; die zou je voor je reis wel hadden moeten nemen.
    Als ik jou was zou ik je toestand nog maximaal één dag aanzien en als je conditie niet verbeterd > meteen naar een arts gaan voor controle.
    Zet ‘m op met je vrijwillegerswerk (wat doe je eigenlijk?)
    Groetjes, Gus

Reageren
    Rudy

Bedankt voor de reactie, Gus. Het had inderdaad niets met de krab te maken. Het heeft mij er wel toe aangezet om rabiës vaccinaties te halen, die hier in Nepal super goedkoop zijn. Wilde het risco niet nemen, al was de kans extreem klein. De.tetanus vaccinatie had ik inderdaad voor mijn reis al gehad.
    Ik heb samen met een andere studente boekenkasten voor klasseb gemaakt, kinderen kunnen elke week een nieuw verhalenboek lenen. Ze hebben geen leuke boeken thuis en kunnen dus nu thuis lezen, ook samen met andere gezinsleden. 🙂
    Nogmaals bedankt voor je reply!

Groeten Rudy

Reageren
    Gus

Nou, ik ben blij dat je er niets aan over hebt gehouden ! ! !
    En wat betreft jouw vrijwilligers werk: KLASSE ! ! !
    Groetjes, Gus

Reageren
Reageer op: Diarree na krab van kat
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.