Ik heb gisteravond precies hetzelfde gehad (voor de 2de keer in mijn leven). Plots 2 Uur extreem koud met heel veel dekens in bed gelegen, kon zelfs niet eruit naar de wc, helemaal verkrampt, rillingen, klappertanden. Niet zweten, pas na 2 uur ging het over en kreeg ik het heel warm en heel veel zweten, gelukkig wat het voorbij. Iemand weet wat dit zou kunnen zijn? Ik weet niet of het erg genoeg is om naar de huisarts te moeten, maar het was wel een beetje eng..
Heb hele middag koud en vreemde sensaties in de benen kan soms niet warm worden in bed duurt soms drie uur voel warm aan een maa 1 koude hand al paar maanden
ga dan eens met de klacht naar de huisarts. Moeilijk om daar zo iets over te zeggen
Hallo
ik heb zodra ik in ontspanning ga om te gaan slapen koude rillingen.
Ik slaap hooguit 2 uurtjes.dit gaat de hele nacht door.
Van mijn rug naar mijn voeten.
Ben ik goed wakker is het over.
Zit hier al jaren meer,zo vermoeiend.
De huisarts heeft er geen verklaring voor en zegt steeds stress.
Dit begint altijd in de herfst en duurt van oktober tot april.
Word hier moedeloos van.
Hoe oud ben je?
Heb je zelf problemen met herfst en winter? m.a.w. is het een periode die niet echt aangenaam voor je is? ( los van de slaapproblemen)
Ik heb dat ook zo nu en dan, duurt ongeveer twee uur en mijn hartslag gaat dan behoorlijk omlaag (onder de 50 bij een normale rustpols van 55) en ik val in zo'n nacht ook meer dan normaal af. Ik heb de laatste tijd vaker last ervan en ook al bijna twee maanden last van PDS )prikkelbare darmen). Ik ben sinds enkele weken ook gestopt met het regelmatig drinken van alcohol, mogelijk zit ook daarin een verband. Huisarts heeft geen idee.
Wat een herkenning. Eindelijk hoor ik mensen met dezelfde vage ijskoude rilling klachten als ik heb.
Ik heb ze ook regelmatig en de laatste tijd elke nacht. Soms meer, soms minder. Ik word er wakker van en moet dan echt wachten tot het weer over is voor ik weer kan slapen. meestal uur tot 2 uur. Als ik iedereen zijn verhalen zo lees zie ik helaas geen overeenkomsten waar het nou aan kan liggen. Ook bij mij geen idee. Denk wel dat het met spijsvertering te maken heeft. Ik krijg het meestal rond 6 uur na het eten. En net voelde ik het meteen na het eten voor het eerst. ik had vet gegeten met eiwitten en zonder veel groente (olijven, macademianoten, ansjovis en ham met roomkaas rolletjes, tapas avondje). Normaal eet ik groenten met vetten en eiwitten en door de groente duurt de vertering natuurlijk langer. Nu zonder groente kwam het dan meteen. Dat is mijn enige uitleg/verklaring die ik nu kan bedenken. Wellicht hebben anderen er wat aan.
Nu nog snappen waardoor het wordt veroorzaakt en wat we er aan kunnen doen. Wie weet het?