Zoeken Vraag het forum

stress en zijn lichamelijke gevolgen bij mij :(

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • youbi

hoi,

ik ben 21 jaar oud, studente en kamp al van kleins af aan met stress waarmee ik niet kan omgaan.
    ik laat dit niet zien, dus ben niet opgejaagd of nonchalant of zenuwachtig bij belangrijke dingen. maar ik ben iemand die heeeel veel piekert, continu denkt en alles aan het hart laat komen.
    de gevolgen van deze stress hebben zich al duidelijk laten zien. ik ben nog jong zoals jullie kunnen zien.

ik kamp met tachycardie ( hoge hartslag en kloppingen en steken)

ik heb maagzuur reflux, en oesofagitis, graad I

ik heb allergie tegen alle stoffen, beesten en natuur, ben dus continu verkouden

en heb parodontitis ( tandvleesontsteking) door stress en maagzuur en continu gaatjes in mijn tanden, ben geen alledaagse snoeper en poets mijn tanden regelmatig

dit allemaal is volgens de dokter een gevolg van mijn stress, wat ik graaag geloof

alleen maak ik mij uitermate zorgen, want ben nog maar 21,

wie herkent dit? wie kan mij een oplossing aanbieden?

ik ben de oudste thuis van 5 kinderen, ben studente hogeschool met een heel drukke opleiding, ik sport af en toe, ik werk alle weekenden buiten school en stage, heb verantwoordelijkheden langs alle kanten, en kan ze niet aan de zij leggen, want dan voel ik mij schuldig en dan krijg ik al snel het woordje luierik te horen…

4 reacties
    Reageren
    youbi

heb ook haaruitval, zwarte kringen onder de ogen…
    dus jah…

Reageren
    Foulasse

Je lijkt zo slim, en dan stel je zo’n eenvoudige vraag. De symptomen die je beschrijft en de psychopathologie die erbij hoort is een burn-out. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je dit vermoeden niet had. Loyaliteitsconflicten, oververmoeidheid, overmatige veranwoordelijkheidsgevoelens en een dringende hulpvraag passen het beste bij een mens dat zichzelf in de steek heeft gelaten.

Reageren
    mauricekapt

ik heb wel andere dingen waarvan ik denk dat het van stress komt. die misselijkheid, en hartkloppingen zonder pijn dan, komen me eng bekent voor nu op dit moment!
    heb het nu weer. ik word er s’nachts van wakker en doe geen oog dicht!

Reageren
    Maria van Detering

Beste,

Bij stress zijn je lichaam en geest niet in evenwicht en is het volg van angst of spanningen. Om je stress te kunnen verminderen moet je erachter komen waar die spanningen vandaan komen en jezelf weer in balans brengen. Hierbij is (innerlijke) rust en ontspanning heel erg belangrijk.

Wat al zou kunnen helpen is om elke dag een half uurtje even helemaal niets te doen. Helemaal nergens aan denken en alles los laten. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit erg lastig voor je is. Meditatie zou hierbij een oplossing kunnen zijn.

Hier vind je een uitleg over hoe je om kunt gaan met stress en wat stress met je hersenen doet. Zo kun je er misschien achter komen waar jou stress vandaan komt.

http://www.gezondomgaanmetstress.nl/stress-behandeling/p000016/leer-omgaan-met-Stress-klachten

Sterkte!

Reageren
Reageer op: stress en zijn lichamelijke gevolgen bij mij :(
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.