- Lunalily11 mei 2026 om 18:58
Ik zit met een probleem. Ik heb een biscupide aortaklep en ik heb vermoedens dat ik mogelijk een bindweefselaandoening heb.
Ik heb met klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn wazig zien, verhoogde bloeddruk, pijnscheuten op de borst en druk tussen mijn schouderbladen. Ik heb hiervoor mijn cardioloog gebeld en die zeggen dat ik maar naar de huisarts moet en willen mij niet inplannen voor een afspraak. De huisarts zegt hetzelfde en heeft niet eens mijn bloeddruk gemeten of naar mijn hart geluistert. En geen aandacht besteed aan mijn neurologische klachten.
Ik heb beide aangegeven dat ik graag klinisch onderzoek wil omdat mijn zusje ook een biscupide aortaklep heeft en onze vader heeft miscalusklep lekkage. En heeft meerder hartaanvallen gehad.
Veder ben ik hypermobiel, krijg ik snel last van blauwe plekken en littekentjes,
ik heb strabisme en ben verziend,
had een slecht gebit en heb nu een kunstgebit.
Ik heb chronisch gewrichtspijn.
Ik heb veel moedervlekken waarvan een aantal halo nevi zijn.
Meerdere van deze symptomenn hebben mijn zussen en broers ook. Ook met deze symptomen wordt ik niet serieus genomen en wordt er niks gedaanNu is het probleem dat de cardioloog en de huisarts een verwijzing weigeren voor de klinisch geneticus. En weigeren mij te zien en iets te doen met mijn klachten.
Ik slik geen medicijnen. Ik heb niks voirgeschreven gekregen.Wat kan ik doen? En klopt het dat mijn symptomen niet zorgwekkend zijn voor mijn hart of mogelijk bij iets anders horen?
Hebben meer mensen het dat ze van kasje naar muur worden gestuurd met hun klachten?1 reactieReagerenJan13 juni 2026 om 11:11Ik begrijp hier niets van, dat medici niet willen controleren. Zelf heb ik ook een biscupide aorta klep die van matig naar ernstig is gegaan, en deze week een pacemaker en over 6 weken een his Ablatie
Reageren
Daarna overleg over de operatie van de klep
Elk half jaar sta ik onder controle, een echo en hartfilmpje en bezoek aan de cardioloog
Bij mij word het wel heel serieus genomen