- Liesbeth4 februari 2026 om 15:43
Hoi,
Ik moet een schurft behandeling doen en hierdoor mijn partner ook. Wij slapen alleen altijd samen in hetzelfde bed, kunnen we dit tijdens de behandeling wel ook doen als we gelijktijdig behandelen. Of moeten we nu eigenlijk tot na de kuur apart slapen?
Ik kan alleen maar dingen vinden op studentensites over wisselende partners. Maar wat nou als je met je partner woont haha.
Alvast bedankt!2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
4 februari 2026 om 16:13Gezamenlijk behandelen is prima!
ReagerenWilmavandenBorn27 februari 2026 om 23:51Hallo zoekers naar een oplossing van schurft. Ik heb hier vaak rond gezocht naar een oplossing voor mijn dochter die wanhopig worstelde met schurft. Eerste keer werkte de ivermectine kuur met de permectrine crème. Na een jaar weer schurft gekregen en toen werkte het niet meer. Een tweede en derde keer ook niet. Alles gelijktijdig gedaan met zorgvuldige grote schoonmaak van huis, kleding en bedspullen. Kleding in zakken. Zelfs op het laatst dekbed en matras ingepakt. Ook in de weer met alternatieve kruidenkuren tegen parasieten. Neemolie en teatreaolie veel gesmeerd. Uiteindelijk na een half jaar gek makende jeuk hulp gevraagd bij iemand die met bioresonantie werkt.
Reageren
Deze behandelingen tesaam met het loslaten van het idee dat schurft bestreden moet worden door hygiëne heeft geleid tot genezing. We maakten niet meer zo gedreven alles schoon, de kleding ging uit de zakken en dochterlief liet de idee toe dat ze last had van een huidprobleem waar ze ontvankelijk voor was door stressgevoeligheid. Dat vertrouwen, kalmeren en de bezoekjes bij de bioresonant haar zouden helpen genezen. Ze werd minder panisch en met nog wat kleine piekjes en dalletjes is ze genezen. Nog steeds voelt ze bij stress nog wel eens haar huid wat jeukerig worden. Vooral stress die gaat over verbinding/contact/scheiding en dat voelt dan altijd wat spannend maar gaat weer voorbij. Er is nu een sterke overtuiging dat die traumatische huidaandoening niet zomaar willekeurig door een beestje bij je gebracht kan worden. Mocht het nog eens terug keren dan zijn er andere wegen te bewandelen dan die treurige loop van jeuk en militaristische hygiëne protocollen en angstige afscheiding van andere mensen.
Misschien heeft iemand hier wat aan deze hoopvolle ervaring.