- Februari12 november 2025 om 14:53
Wat zou dit kunnen wezen? Moet ik mij zorgen maken? Boven de grote bult zitten ook nog twee hele kleintjes.
Het is niet warm of pijnlijk, wel wat gevoelig als ik mij ga wassen onder de douche.
Ik kan niet naar mijn huisarts, want ik ben op dit moment op vakantie, ik vlieg morgenavond weer terug, dus ik ga vrijdag wel meteen bellen.Bijlagen:
4 reactiesReageren
Peter (huisarts)
12 november 2025 om 17:53Een huidontsteking. In het gebied van de bilnaad komen die nogal eens voor. dat kan (onderhuids) tot een abces leiden , wat chirurgisch moet worden behandeld. Maar gezien jouw (weinige) klachten, : wacht maar af.. en laat thuis maar eens beoordelen door je huisarts.
ReagerenFebruari15 november 2025 om 15:44Helaas was ik gister te laat thuis om nog de huisarts te kunnen bellen, dus dat doe ik gelijk maandagochtend.
Reageren
Het is wel open gegaan gisteravond, het is nu niet meer gevoelig en ik zie ook niks meer, behalve een klein kuiltje denk ik (?)
Kan het kwaad dat het open is gegaan? Het gebeurde gewoon vanzelf, ik heb er niet in geknepen, dat durfde ik niet en leek mij ook geen goed idee, wie weet wat voor ellende ik dan veroorzaak.
Peter (huisarts)
15 november 2025 om 17:18Nee, is prima dat het zichzelf heeft ontlast. Nu gaat het erom hoe lang het duur tot het niks meer “produceert” en de huid weer helemaal normaal aanvoelt. Als het wekenlang openblijft en nattig blijft, zou ik het wel laten behandelen.
ReagerenFebruari17 januari 2026 om 17:06Het plekje was snel over, heeft ook niet gelekt, alleen toen het open ging. Het was ook snel weer dicht en daarna geen last meer gehad.
Reageren