- Jane16 juli 2025 om 09:00
Sinds een maand heb ik af en toe last van een warme gloed in mijn linkervoet. Het voelt alsof er warm water over mijn voet wordt gegoten. Ik voelde dit af en toe en dacht toen, het zal vanzelf wel overgaan. Sinds vorige week heb ik het gevoel soms ook in mijn linkerbovenbeen en -kuit. Gisteravond kwam het gevoel eenmalig voor in mijn rug (wederom linkerkant) en vanmorgen voelde ik het in mijn linkerschouder. Mijn schouder brandde ook enigszins. De beste omschrijving is het ‘pins and needles’ gevoel. Ik merk ook een hele lichte kramp ik mijn linkerhand. Ik zat eerst te denken aan een beknelde zenuw, maar ik heb verder geen pijn, merk geen bewegingsbeperking of afname van kracht. Kan zowel mijn hand als lichaam goed gebruiken en ben niet uit balans. Ik krijg mijn huisartsenpraktijk niet te pakken, dus vandaar dat ik dacht, ik kijk hier of dit mensen bekend voorkomt en of jullie het me aanraden om toch te proberen contact te zoeken met de huisarts of af te wachten tot de klachten vanzelf overgaan. Alvast bedankt!
7 reactiesReagerenSuus16 juli 2025 om 09:16Ik zou zelf naar een fysiotherapeut gaan.
Reageren
Die kan je na een eerste onderzoek waarschijnlijk al meer informatie geven, wat je zonodig mee naar de huisarts kunt nemen.
Of je zelf behandelen, als dat nodig en mogelijk is.John (moderator)
16 juli 2025 om 10:07Heb je misschien last van stress/angsten/spanningen?
ReagerenJane16 juli 2025 om 10:48Ik heb soms wel eens last van paniekaanvallen en angsten ja! Ik vind het alleen zo gek dat ik het enkel aan de linkerkant voel. Als ik last heb van een heftige paniekaanval dan voel ik dat zowel links als recht, dus vandaar dat ik daar niet meteen aan dacht.
ReagerenJohn (moderator)
16 juli 2025 om 11:37De klachten bij angst/paniek en hyperventileren manifesteren zich vooral aan de linker kant. Een typisch verschijnsel, daarom dat ik ook naar stress/angsten vroeg
ReagerenJane16 juli 2025 om 11:43Interessant! Dat wist ik niet. Bedankt voor je reactie.
ReagerenSuus16 juli 2025 om 12:35Ook bij hyperventilatie kan een (psychosomatisch) fysiotherapeut je heel goed helpen
ReagerenJane18 juli 2025 om 12:51Heel erg bedankt nog voor je reactie! Ik ga ernaar kijken 🙂
Reageren