Zoeken Vraag het forum

Warme gloed, tinteling en kramp

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jane

Sinds een maand heb ik af en toe last van een warme gloed in mijn linkervoet. Het voelt alsof er warm water over mijn voet wordt gegoten. Ik voelde dit af en toe en dacht toen, het zal vanzelf wel overgaan. Sinds vorige week heb ik het gevoel soms ook in mijn linkerbovenbeen en -kuit. Gisteravond kwam het gevoel eenmalig voor in mijn rug (wederom linkerkant) en vanmorgen voelde ik het in mijn linkerschouder. Mijn schouder brandde ook enigszins. De beste omschrijving is het ‘pins and needles’ gevoel. Ik merk ook een hele lichte kramp ik mijn linkerhand. Ik zat eerst te denken aan een beknelde zenuw, maar ik heb verder geen pijn, merk geen bewegingsbeperking of afname van kracht. Kan zowel mijn hand als lichaam goed gebruiken en ben niet uit balans. Ik krijg mijn huisartsenpraktijk niet te pakken, dus vandaar dat ik dacht, ik kijk hier of dit mensen bekend voorkomt en of jullie het me aanraden om toch te proberen contact te zoeken met de huisarts of af te wachten tot de klachten vanzelf overgaan. Alvast bedankt!

7 reacties
    Reageren
    Suus

Ik zou zelf naar een fysiotherapeut gaan.
    Die kan je na een eerste onderzoek waarschijnlijk al meer informatie geven, wat je zonodig mee naar de huisarts kunt nemen.
    Of je zelf behandelen, als dat nodig en mogelijk is.

Reageren
    John (moderator)

Heb je misschien last van stress/angsten/spanningen?

Reageren
    Jane

Ik heb soms wel eens last van paniekaanvallen en angsten ja! Ik vind het alleen zo gek dat ik het enkel aan de linkerkant voel. Als ik last heb van een heftige paniekaanval dan voel ik dat zowel links als recht, dus vandaar dat ik daar niet meteen aan dacht.

Reageren
    John (moderator)

De klachten bij angst/paniek en hyperventileren manifesteren zich vooral aan de linker kant. Een typisch verschijnsel, daarom dat ik ook naar stress/angsten vroeg

Reageren
    Jane

Interessant! Dat wist ik niet. Bedankt voor je reactie.

Reageren
    Suus

Ook bij hyperventilatie kan een (psychosomatisch) fysiotherapeut je heel goed helpen

Reageren
    Jane

Heel erg bedankt nog voor je reactie! Ik ga ernaar kijken 🙂

Reageren
Reageer op: Warme gloed, tinteling en kramp
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.