Zoeken Vraag het forum

Vaccinatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henk

Hallo,

Hoe veilig is de pfizer vaccinatie? Wat mij opvalt is dat er steeds meer mensen kwaaltjes krijgen en het zijn dan ook mensen die gevaccineerd zijn. Kunt u mij vertellen of er inderdaad bijwerkingen zijn na langere tijd?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De Pfizer-vaccinatie is uitgebreid getest en goedgekeurd door gezondheidsautoriteiten wereldwijd. De meeste bijwerkingen treden binnen enkele weken na vaccinatie op en zijn mild, zoals spierpijn, vermoeidheid en koorts.

Wat betreft langetermijnbijwerkingen, grootschalige studies hebben enkele zeldzame, maar ernstige bijwerkingen geïdentificeerd. Bij mRNA-vaccins zoals Pfizer en Moderna is er een verhoogd risico op ontstekingen aan het hart, zoals myocarditis en pericarditis. Dit risico blijft echter lager dan het risico op deze aandoeningen na een COVID-19-infectie.

Vaccins worden continu gemonitord, en tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat er onbekende ernstige bijwerkingen op lange termijn optreden

Reageren
    René

Hoi John

Kan ik met je in contact komen ik ben bang ergens voor
    Ik heb 5 jaar geleden een Pfizer vaccinatie gehad en ben heel bang om kanker erdoor te krijgen kunt uw alsjeblieft met mij in gesprek gaan

Mvg René

Reageren
    Marc

Dat zal moeilijk gaan Renè,John is inmiddels helaas overleden.

Reageren
Reageer op: Vaccinatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.