- Henk8 mei 2025 om 12:46
Hallo,
Hoe veilig is de pfizer vaccinatie? Wat mij opvalt is dat er steeds meer mensen kwaaltjes krijgen en het zijn dan ook mensen die gevaccineerd zijn. Kunt u mij vertellen of er inderdaad bijwerkingen zijn na langere tijd?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2025 om 16:11De Pfizer-vaccinatie is uitgebreid getest en goedgekeurd door gezondheidsautoriteiten wereldwijd. De meeste bijwerkingen treden binnen enkele weken na vaccinatie op en zijn mild, zoals spierpijn, vermoeidheid en koorts.
Wat betreft langetermijnbijwerkingen, grootschalige studies hebben enkele zeldzame, maar ernstige bijwerkingen geïdentificeerd. Bij mRNA-vaccins zoals Pfizer en Moderna is er een verhoogd risico op ontstekingen aan het hart, zoals myocarditis en pericarditis. Dit risico blijft echter lager dan het risico op deze aandoeningen na een COVID-19-infectie.
Vaccins worden continu gemonitord, en tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat er onbekende ernstige bijwerkingen op lange termijn optreden
ReagerenRené21 april 2026 om 15:34Hoi John
Kan ik met je in contact komen ik ben bang ergens voor
Ik heb 5 jaar geleden een Pfizer vaccinatie gehad en ben heel bang om kanker erdoor te krijgen kunt uw alsjeblieft met mij in gesprek gaanMvg René
ReagerenMarc22 april 2026 om 22:13Dat zal moeilijk gaan Renè,John is inmiddels helaas overleden.
Reageren