Moet ik rekening mee houden dat de arts waar ik naar toe verzonden wordt mijn hart en longen met een koude stethoscoop gaat luisteren of mijn lichaamstemperatuur gaat meten?
Afhankelijk van de reden waarom je een second opinion aanvraagt, bestaat die kans.
Beetje vreemde vraag trouwens, want een second opinion is een herbeoordeling van wat de eerste arts heeft bevonden.
Dus weet je wat je kunt verwachten qua onderzoek.
Plus dat dit nou niet bepaald schokkende handelingen zijn
zouden ze je temperatuur rectaal doen meten bij een second opinion dan Suus
Dat moet je arts vragen.
Die weet wat er gedaan wordt en waarom.
Ja oké alleen konden me nog niet helpen dus dacht misschien kan iemand me antwoord geven. Wacht anders wel af
Kan iemand mijn antwoorden geven of ik een koude stethoscoop kan krijgen en mijn temperatuur rectaal wordt gemeten door de arts?
Ik denk dat er niemand kan voorspellen wat de arts gaat doen. Dat is een kwestie van afwachten.
En mocht je problemen hebben met een koude stethoscoop en het rectaal meten van de temperatuur dan kun je dat toch aangeven tijdens het consult?
Temperatuur wordt nergens meer rectaal gemeten bij onderzoeken.
Mocht dus mijn temperatuur rectaal gemeten worden gebeurt dat in een ziekenhuis nog met een glazen kwikthermometer?
Nee. Er wordt niet meer rectaal gemeten bij een onderzoek
John. Bij een second opinion moet ik dan wél rekening houden dat ik een een streekziekenhuis in Eindhoven dat ze daar nog oude koude stethoscoop gebruiken?
Ik zou het niet weten.
Wat is het probleem met een koude stethoscoop?
Ja heel prettig voelt het niet zo'n koud ding maar je gaat er toch niet dood aan?
Vraag gewoon aan de arts of hij hem even wil opwarmen en dan is het probleem opgelost.
Het heeft weinig zin om je hier vooraf zo druk om te maken!