Zoeken Vraag het forum

stikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • yraillah

Hallo iedereen,

Ik had net een zeer beangstigende ervaring tijdens het eten en ik voel me nu erg onzeker over mijn eetgewoonten. Ik sneed een stuk kip af en nam een hap, maar ik slikte het in een keer door vanwege haastig eten. Het stuk kip bleek te groot te zijn en bleef vastzitten in mijn keel. Plotseling voelde ik dat mijn keel en nek zich samentrokken en ik kon niet meer bewegen of ademen. Ik schreeuwde om hulp en probeerde te drinken, maar het was heel moeilijk vanwege de beperkte beweging en de verstopping. Uiteindelijk kwam het stuk kip los en kon ik weer ademen, maar nu ben ik erg bang om te eten.

Heeft iemand anders hier ooit zoiets meegemaakt? Hoe kan ik mijn angst voor eten overwinnen en weer normaal eten zonder constant bang te zijn voor verstikking?

Dank je wel voor jullie hulp.

2 reacties
    Reageren
    yraillah

ik heb gemerkt dat ik nog steeds last heb van een strak gevoel in mijn keel. Vooral wanneer ik bepaalde bewegingen naar achteren maak, merk ik dat mijn keel heel gespannen aanvoelt en ik heb moeite met ademen

is dit normaal en kan het zo weeer weggaan

Reageren
    John (moderator)

Dat was dus verslikken. Je keel is nog wat geïrriteerd.
    Wat je kunt doen? Je eten goed kauwen, niet te grote stukken happen nemen en niet gehaast eten

Reageren
Reageer op: stikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.