Vader is verkouden sinds 9 dec (covid) moeder hoest flink sinds 18 dec. Ik heb sinds zondag last van een gevoelige maag, en vaak diarree, nu dan ook keelpijn en mijn neus gaat open dicht open dicht de hele tijd. Ik heb eergister eerst een dag lang een lichte pijnlijke globus gevoel gehad tot kramp tussen de schouderbladen (voelde als slokdarmspasme) en gister avond had ik een pijnlijke krampachtige kaak en het voelde dan ook alsof er mega veel spanning op stond die niet weg wou trekken, en ik heb oogmigraine gehad gister plotseling uit het niks. Nou schijn ik dus ook covid te hebben. Waarom slaat covid zo hard toe op mij? Ik krijg spierspasme, maag en darm problemen terwijl ik eigenlijk gewoon heel gezond ben en nog vrij jong. Moeder heeft diabetes type 2, vader heeft iets aan het hart (hadden ze toen moeten resetten met stroom ofzoiets)maar bij hun blijft het een verkoudheid. waarom krijg ik dan elke keer zo’n zware klap van deze virus? Weet u dat toevallig? En de spierspasme.. hoe kan dat dan? Het deed verschrikkelijk zeer en bij de vorige besmetting precies hetzelfde verhaal. En ik word er eigenlijk wel bang van, is in totaal al 4 keer voorgekomen dat ik krampachtige samentrekkingen krijg van spieren? Maag?
Misschien heb je daarnaast ook gewoon last van je maag of corona heeft je veel angst/stress gegeven
Ik heb het maar ff opgezocht en ik denk dat dit het is:
Maagkrampen is iets anders dan maagpijn. Als je last van maagkramp hebt dan trekken je spieren samen in je spijsverteringsstelsel. Dit kan komen door bijvoorbeeld te veel eten of bepaald eten waar je maag niet goed op reageert. Hierdoor kun je pijn ervaren. Vaak duren maagkrampen telkens een paar seconden en worden dan weer minder, om vervolgens weer dezelfde pijn te ervaren. Kramp gaat vaak samen met gasvorming, diarree of obstipatie.
Bij mij komt zo’n krampachtige aanval dus ook om de paar seconden rondom mijn hart/maag bovenrug/linkerarm/kaak en idd na dat ik het bericht geschreven had trok het langzamerhand weg tot in mijn darmen en gelijk weer diarree.. maar dit heb ik dus alleen tijdens covid, (zulke pijnlijke kramp aanvallen of extra pijnlijk) Anders eigenlijk nauwelijks last van. Ja ik heb bijna altijd stress maar in ieder geval bedankt voor uw tijd @ jij ook suus, had je berichtje wel gezien😜 nog een fijne feestdagen gewenst!!