Zoeken Vraag het forum

Steek rechtsboven buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, rechtsboven in mijn buik heb ik steeds een steek als ik iets sneller adem, snel de trap opren bijvoorbeeld, kan dit komen omdat ik gister teveel en telaat had gegeten en daarna ging hardlopen (als ik veel eet of tesnel daarna ga sporten krijg ik altijd steek het ligt dus niet aan conditie)
    Ik heb nu 1 dag later nogsteeds steek (niet non stop), kan dit hierdoor komen (moet wel) en heeft iemand tips op van de steek af te komen? Heeft er ook iemand tips om ervoor te zorgen dat ik minder steek krijg, ik krijg bijvoorbeeld ook steek als ik drink tijdens het sporten etc, erg onhandig dus

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat komt waarschijnlijk omdat er tussen eten en sporten te weinig tijd zit

Reageren
    John (moderator)

Het is ook niet verstandig om kort voor het sporten te veel en te snel te eten… Niet goed voor je maag en je darmen

Reageren
    Anoniem

Het eten was zon 1.5 a 2 uur van te voren. Ook drinken doe ik niet meer 1.5 a 2 uur of langer van te voren, anders krijg ik nog meer last van steek, al eet ik een appel en drink in een beetje water 1 uur van te voren krijg ik al een hele harde steek.

Reageren
    John (moderator)

Dat eet je blijkbaar toch te veel en ook te snel

Reageren
    Anoniem

Ik snap het maar ook als ik 3 uur van tevoren niks eet krijg ik steek, het is echt een gedoe. Ik probeer nu steeds veel uit testen. Misschien helpt het als ik 1.5 uur van te voren eet en dan wat slomer. Ik ga het eens uittesten

Reageren
Reageer op: Steek rechtsboven buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.