Zoeken Vraag het forum

Oestrogeenverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rens

Goedendag,

Ik ben bijna 53 en ben in de overgang, maar heb er niet heel veel last van vooralsnog. Wat nachtelijk zweten en paar opvliegers, maar in de koude maanden vind ik dat helemaal niet erg ;). Nu lees ik wel steeds dingen over wat het verlies aan oestrogeen allemaal doet, naast brozer worden van de botten, aankomen en huidveroudering, allemaal bekend, dus ook dat het je hersenen aan kan tasten en dat daardoor vormen van dementie 1 op de 3 vrouwen treft? Is daar iets aan te doen qua bijslikken van vitamines of zelfs hormonen? Zijn hier middelen voor die je kunt nemen om ook zonder al te veel overgangsklachten te hebben je lichaam wel in zo goed mogelijke staat te houden naast gezond eten en veel bewegen etc?

1 reactie
    Reageren
    Suzan

Hallo,

Kijk eens op de site Thuisarts.nl, daar kun je allerlei informatie vinden over o.a. de overgang.

Reageren
Reageer op: Oestrogeenverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.