Zoeken Vraag het forum

Kokhalzen o.a.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • dbz

Hoi
    Ik heb drie problemen en ik ben gaan vermoeden dat ze met elkaar samenhangen.
    Btw ik ben een man van 21 jaar, 1.80 meter lang en 64 kilo (maar ik heb zware botten denk ik want ik zie er veel magerder uit dan 64 kilo)
    Sorry voor het lange verhaal.

Het eerste is dat ik erg veel moeite heb met eten. Ik moet mijn eten lang kouwen voordat ik het door kan slikken en eet daardoor heel langzaam. Ook kan ik gewoon niet veel en niet vaak eten. Ik kan eten tot ik een vol gevoel krijg maar zodra ik meer probeer te eten, begin ik te kokhalzen zodra ik ook maar iets in mijn mond probeer te stoppen. Ik kan ook niet vaker eten omdat ik dus niks weg krijg als ik niet echt honger heb.

Het tweede is dat ik vlug ga kokhalzen zodra er iets een beetje ver in mijn mond komt. Het is bekend dat je gaat kokhalzen of overgeven als je je vinger in je keel steekt, maar ik ga al kokhalzen als ik iets ook maar een beetje ver in mijn mond steek. Bijvoorbeeld al als ik tanden aan het poetsen ben en de tandenborstel komt te ver in mijn mond of er loopt een beetje tandpasta richting mijn keel.

Het laatste is dat ik vlug misselijk word tijdens het sporten. Ik voetbal al heel lang en heb altijd op zich een goede conditie gehad. Alleen vanaf een jaar of 5 geleden begon het vaak voor te komen dat ik in de problemen kwam met mijn ademhaling. Ik werd kortademig en als ik dan toch te intensief doorging kwam het tot kokhalzen. Een tijdje geleden was het erger dan ooit en ben ik op de eerste hulp terecht gekomen. Geen hartafwijking, geen astmaverschijnselen werden geconstateerd. De dokter opperde dat het misschien een suikertekort was en sindsdien neem ik altijd minimaal een dextro en een banaan voor het sporten. Het is een tijdje goed gegaan en van kortademigheid heb ik weinig last meer gehad, maar pas werd ik toch weer een paar keer behoorlijk misselijk. Kokhalzen dus weer. Bovendien word ik soms al beroerd van het alleen maar slikken van een dextro.

Ik snap dat het allemaal veel info is en misschien heeft het niks met elkaar te maken, maar ik vroeg me af of er iets in mijn keel ofzo mis kan zijn dat al deze dingen verklaart.
    Bvd.
    Bart

2 reacties
    Reageren
    Hannelore

Je symptomen lijken allemaal te raken aan een angststoornis. Heb je hier zelf wel eens aan gedacht?

Hoe sta je in het leven? Heb je iets naars meegemaakt vroeger en dat onverwerkt is? Ervaar je momenteel veel stress? Hoe is je sociale leven?

Heb je hier iets aan?

Reageren
    Mario

Heb ondertussen 2 jaar last van gelijkaardige klachten, heb je al een oorzaak gevonden van het probleem?

Reageren
Reageer op: Kokhalzen o.a.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.