Passagiers die vanuit alle landen (inclusief de Golfstaten) naar Dubai reizen, moeten een negatieve COVID‑19 RT‑PCR‑test hebben die binnen 72 uur vóór vertrek is afgenomen.
Ik vlieg de lucht in op dinsdag 1 maart exact om 15:20 volgens mijn ticket. Betekent dit dat ik tot zaterdag 26 februari 15:20 de tijd heb om te laten testen? Hoe lang duurt het dan voordat ik de uitslag heb? Ik begrijp er niets van.
Die vraag zou ik even aan de ggd stellen,zij weten het beste hoe lang het duurt voor ze de test uitslagen weer binnen hebben. Je moet in elk geval zorgen dat de test niet langer dan 72 uur voor je vertrekt afgenomen wordt. Daarmee zal waarschijnlijk het moment van inchecken bedoeld worden,ze willen zeker weten dat de passagiers negatief zijn vóór ze het vliegtuig ingaan. Maar dat kun je de luchthaven vragen,als je daar over twijfelt
Bij aankomst in Dubai mag de test niet ouder zijn dan 72 uur
Bij aankomst? Ik dacht voor vertrek. Dus als ik 15:00 de lucht invlieg op dinsdag 1 maart, dat ik de test dus vanaf zaterdag 26 februari 15:00 t/m dinsdag 1 maart 15:00 kan laten afnemen?
moeten een negatieve COVID‑19 RT‑PCR‑test hebben die binnen 72 uur vóór vertrek is afgenomen.
Bij aankomst is hij dan niet ouder zijn dan 72 uur. Je kunt natuurlijk het randje opzoeken en de test 71 uur vantevoren laten doen.
Hoelang het duurt voordat je een uitslag van de GGD krijgt, moet je even bij de GGD navragen. Dat kan per regio verschillend zijn. Daarnaast heb je de mogelijkheid om een andere testorganisatie te gebruiken, daar krijg je de uitslag sneller
^ dat slaat nergens op.
Als Pietje op donderdag klokslag 09:00 uur vertrekt met het vliegtuig naar Sri Lanka. Heeft Pietje een PCR test nodig welke binnen 72 uur voor vertrek is afgenomen.
Dat betekent dat Pietje vanaf maandag 09:00 de test mag laten afnemen aka stok in zijn neus laten douwen. Wanneer Pietje vervolgens de testuitslag krijgt is irrelevant. Het mag na 30 minuten, 16 uur, 24 uur of 48 uur. Het gaat om het tijdstip dat het stokje in de neus wordt gedouwd en dat is maximaal 72 uur voordat Pietje in het vliegtuig op Schiphol zit.
Ik begrijp niet wat er hierboven wordt bedoeld met 72 uur bij aankomst. Gezien de vliegtijd 12 uur is richting Sri Lanka en Pietje dus 21:00 Nederlandse tijd in Sri Lanka aankomt zou Pietje volgens antwoord hierboven pas vanaf maandag 21:00 het stokje in zijn neus mogen laten douwen. Dat is pertinent niet waar, fout, klopt niet.
Openingsposter je mag dus vanaf zaterdag 15:20 laten testen.