- Sabrina1 september 2021 om 23:07
Vijf dagen geleden kwam ik in het ziekenhuis terecht op de SEH wegens infecties. Er moest bloed worden afgenomen voor onderzoek. Tijdens de poging in mijn linker arm ging het mis. De naald werd in mijn elleboogholte ingebracht en tegelijk ontstond er een hevige pijn steek in mijn onderarm ter hoogte van mijn horloge. Ik zei dit direct en vroeg haar of ze misschien iets scherps aan haar hand had zitten omdat het voelde alsof ik dubbel geprikt werd. De zuster zei me dat dit niet kon en wimpelde het af met… nou jij zot wel heel raar in elkaar. Waarna ze de naald verwijderde omdat er niets in het buisje kwam. Uiteindelijk via de andere arm bloed afgenomen. Meteen kreeg ik een dof en tintelend gevoel in mijn linker onderarm. Na 2 dagen ontstond er een spontane blauwe plek elders op diezelfde onderarm. Als ik nu met mijn vingers over een deel van mijn onderarm wrijf dan voel ik alleen mijn vingers en is de huid zelf gevoelloos. Het blijft een prikkend en kloppend gevoel. Inmiddels zie je kleine verdikkingen van mijn aders en als ik mijn arm belast lijkt het wel een soort van plop gevoel alsof er iets weg schiet. Een hele lijst met vage klachten maar mijn vraag is of dit herkenbaar is voor iemand. Moet ik me zorgen maken? Stroomt mijn bloed wel goed, niet dat ik straks een gekke bloedophoping heb ofzo. Ik heb er foto’s bij. Het js niet te zien maar zo kan ik wel aanduiden waar de pij. Zit. De blauwe lijn is hoe de pijn loopt.
Bijlagen:
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 september 2021 om 00:25Waarschijnlijk is er dan toch een zenuw geraakt. Dat kan helaas wel eens gebeurren. Ga ermee aar de huisarts
ReagerenAngie30 mei 2024 om 10:34Ik heb net hetzelfde voor als in boven vermelde situatie maar de pijn zit net iets hoger. Ook bloed laten prikken bij de huisarts. Bij het aanprikken voelde ik meteen een schok, maar dat viel opzich wel mee. Ik heb geen blauwe plek gehad en er is niets te zien. Bij het strekken of draaien van mijn arm krijg ik telkens een schietend effect. Net alsof een aangespannen elastiek knakt. Als ik op de plaats van de pijnscheut voel dan zit daar precies een onderhuidse verdikte plek die ik duidelijk met mijn vingers voel. Ik melde dit bij de huisarts maar die ging er niet op in en begon van iets anders. Hij zei gewoon, dat is niets, dat gaat wel over.
Reageren
Ik ben er heel de dag lastig van omdat het echt venijnige steken zijn.Moet ik mij zorgen maken? Wat kan dit zijn? Duurt de periode van deze pijn lang? Het is echt irritant. Kan ik daar iets tegen doen?Suus30 mei 2024 om 10:59@Angie
Als jou klacht hetzelfde is als bovenstaand, dan geldt het antwoord ook voor jou:
Reageren
Er zal een zenuwtje geraakt zijn of een bloedvaatje, waaruit vocht tegen een zenuwtje drukt.
Daar kun je wel enige tijd (weken) last van hebben.
Zoals op de ts ook is geantwoord: ga er even weer mee naar de huisarts als je klachten aanhoudenTiny01908 september 2025 om 09:12Vorige week mijn jaarlijkse schildklierwaarden laten prikken, ik heb heel vaak dat er geen bloed komt tijdens het prikken dus ik heb mij aangewend even voor het prikken mijn elleboogholte goed te wrijven of mijn arm te schudden ,
Reageren
Ik wilde dit vorige week ook doen, ik werd meteen gestopt eerst met schudden daarnaook met wrijven en ik maar denken oke het gaat Haar lukken zonder deze voorbereidingen.
zo deed de elastiek over mijn brede mouw, stroopte deze niet op, was niet nodig!
ze prikte direct ,ik voelde deze begin prik als normaal ietsje gevoelig, echter, Ze schoot door heel hard, ik viel bijna flauw van de smerige alles overtreffende pijn,
Ze keek naar mijn Verontwaardige blik en antwoorde voordat ik iets kon zeggen,
Ik heb flink door moeten stoten omdat er iets zat! en ik kwam daar niet gewoon doorheen??
Ik heb nu nog steeds het gevoel alsof ik op een kapotte knie loop !
Mijn arm is op de krikplaats blauw! normaal dus! maar ook een centimeter verder?
ik zou deze dame wel eens willen vragen Waarom!!