- anoniem12 augustus 2021 om 21:23
Beste
Gisteren ben ik bloed laten trekken voor algemene controle.
Alles is goed behalve mijn lever- en ontstekingswaarden, die zijn licht over de bovengrens van de referentiewaardes.
Echter ben ik een maand geleden ongeveer (28/6) ook opgenomen in het ziekenhuis en hebben ze daar ook bloed getrokken. Ik zie dat mijn waardes sinds toen serieus gestegen zijn. Wat kan hier mee te maken hebben?
Ik heb toen benzos (lorazepam, ben daar nu al sinds zondag mee gestopt) voorgeschreven gekregen. Kan het daar aan liggen?
En ik vertrek morgen naar een festival, kan het kwaad als ik daar wat pinten drink? Of beter echt helemaal niks? Ik heb verder geen klachten.Ik nam normaal ook atorvastatine 10mg maar ben dit sinds mijn ziekenhuisbezoek vergeten te nemen ( ze waren op). Heb er nu bijgehaald. Kan dit kwaad om te nemen bij deze leverwaardes?
Verdere info:
22 jaar oud, 71.8kg, 1.77m
dagelijks 10mg enalapril, 80mg pantomed, 10mg atorvastatine.
lorazepam 1mg (vanaf nu enkel occasioneel wanneer nodig)In bijlage “lever 1” van een maand geleden en “lever 2” van nu.
Alvast bedankt
Anoniem
Bijlagen:
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2021 om 22:08De leverwaarden zijn niet schokkend hoog hoor. En waarschijnlijk iets verhoogd door de medicijnen
Reageren
Maar alcoholgebruik met de medicijnen die je hebt is eigenlijk goed idee.anoniem12 augustus 2021 om 22:20Ok fel bedankt, dat is toch al een geruststelling.
Reageren
En van waar zouden die verhoogde ontstekingswaarden komen? ook door de medicatie?
En zou het echt schadelijk zijn om tijdens een 2-daags festival enkele biertjes te drinken, ookal is het niet aangeraden met de medicatie? Ik drink namelijk enkel op feesten en festivals dus verder door het jaar drink ik geen alcohol.Anoniem12 augustus 2021 om 22:33Ik denk niet dat het heel schadelijk is om een biertje te nemen (tenzij je je helemaal lam gaat zuipen). Mijn leverwaarden waren een stuk hoger en ik maakte mij daar meer zorgen over dan de artsen. Wat de oorzaak was bij mij is nooit bekend geworden. Gelukkig nu weer redelijk binnen de waardes.
ReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2021 om 22:55Verhoogde ontstekingswaarden komen door een infectie
Reageren
Je moet zelf bepalen of je alcohol wilt gebruiken. Lees het na in de bijsluitersDavidPhymn16 juli 2022 om 11:12Njfhsjdwkdjwfh jiwkdwidwhidjwi jiwkdowfiehgejikdoswfiw https://gehddijiwfugwdjaidheufeduhwdwhduhdwudw.com/fjhdjwksdehfjhejdsdefhe
Reageren