- 21-jaar17 maart 2020 om 17:00
Goeddedag,
Zondag heb ik heel de dag met stevige hoofdpijn en vermoeidheid rondgelopen. Snachts,zondag op maandag, kreeg ik overal spierpijn. Ik ben dan tegen de ochtend erg beroerd wakker geworden, met koorst van bijna 39. Ik was zelfs niet in staat op naar de wc te gaan. Elke beweging was teveel. Dan na een paar uur weer in slaap gevallen, en toen ik terug wakker werd voelde ik mij grieperig, maar veel beter. In de loop van de dag werd ik ook misselijk en verdween mijn eetlust helemaal. Heb niets kunnen eten.
Deze nacht had ik een erge hoestaanval, en heb ik uren aan een stuk hard gehoest, zonder te stoppen. Nu ben ik soms kortademig en heb ik pijn in de borstkas/longen. Ben ook grotendeels van de dag misselijk en geen eetlust.
Ik ben een beetje die hitserie van de mensen beu, en pannikeer ik niet snel. Maar ben toch goed ziek, dus dacht hier advies te vragen. Al is de pijn in de borst wel eng. Oh en ik was vergeten te vermelden dat ik mij daarbij vaak suf en of duizelig voel.
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 maart 2020 om 17:02Het kan het coronavirus zijn. Bij koorts en benauwdheid neem je contact op met je huisarts
Reageren21-jaar17 maart 2020 om 17:04Maar hij gaat daar niets aan kunnen veranderen, toch? Heb nu trouwens geen koorts meer, alleen verhoging gehad in de middag.
Reageren21-jaar17 maart 2020 om 17:08Wanneer weet ik dat ik een longontsteking heb bv? Want heb veel pijn in de borstkas.
Reageren21-jaar17 maart 2020 om 17:10Vooral wanner ik inadem
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2020 om 17:13Bij benauwdheid en koorts is het advies om contact op te nemen met je huisarts! De huisarts zal dan bepalen of er andere acties nodig zouden zijn
Reageren21-jaar17 maart 2020 om 17:15Bedankt voor uw advies en snelle antwoord.
Reageren21-jaar17 maart 2020 om 23:34Ik heb een beetje bel angst soms, klinkt raar, i know. Maar is het erg als ik niet bel, en gewoon afwacht? Benauwdheid is wel toegenomen, en ben licht in het hoofd. Pijn ook over hele borstkas. Maar ik wil niet lastig doen, en heb er geen zin in.
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2020 om 23:40Dat bepaal je helemaal zelf
Reageren21-jaar17 maart 2020 om 23:43Waarom kan ik gewoon geen advies krijgen hier? Tis toch een medisch forum?.. hoeveel kan dat verschillen met een telefonisch gesprek?
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2020 om 00:05Je hebt een advies gekregen! Het enige advies dat hier gegeven kan worden als het om Corona gaat. Conform de richtlijnen van het RIVM. Je moet met die klachten contact opnemen met je huisarts. De huisarts kan in een telefonisch consult een betere indruk krijgen omtrent de klachten dan via een statisch internet.
Reageren
Als je dan niet wilt bellen en zegt dat je daar ook geen zin in hebt, ben ik uitgepraat. Je bepaald zelf of je naar je huisarts belt ja of nee.