Zoeken Vraag het forum

Vergrote Lymfeklier / Kriebelhoest / Soms wat slijmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tom

Hallo!

Ik ben Tom en ik heb al 3 weken last van een vergrote lymfeklieren in de hals (bijna allemaal zijn vergroot en deze zijn allemaal goed beweegbaar en zacht). Met momenten kunnen deze pijn doen en ook op momenten niet. Een week voordat deze klachten optraden had ik last van een zware verkoudheid (gecontroleerd door mijn huisarts) waarbij ik 1 week thuis zat. Ondertussen is deze verkoudheid bijna weg, alleen mijn neus veranderd regelmatig van loop naar vast (ik heb er geen last van, het zit niet echt volledig dicht). Even dat ter zijde heb ik ook last van een kriebelhoest die af en toe eens opdaagt en verdwijnt (er komt geen slijm uit mijn mond maar ik voel dat er wat slijm vastzit). Mijn tong heeft ook een dun wit laagje erop (was 1 week geleden op mijn hele tong, ondertussen is dit al verminderd).

Ik merkte ook op dat er een vergrote amandel(en) is/zijn, ik kan niet heel duidelijk zien of de 2 vergroot zijn maar dit vermoed ik wel. De ene is wel groter dan de ander. De amandel(en) is/zijn ook niet lastig en doen nauwelijks pijn. Ik heb ook geen moeite met slikken en voor de rest loopt alles normaal.

Ik wil graag weten wat jullie denken dat dit kan zijn. Als dit nog enkele weken doorgaat ben ik wel van plan om mijn huisarts te bezoeken.

2 reacties
    Reageren
    Tom

Even nog ter aanvulling, ik zit te denken aan een luchtweginfectie maar weet niet of jullie hier ook zo overdenken.

Reageren
    John (moderator)

Het kan toch allemaal het gevolg van de verkoudheid zijn die je hebt gehad

Reageren
Reageer op: Vergrote Lymfeklier / Kriebelhoest / Soms wat slijmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.