- Anoniem31 augustus 2019 om 15:54
Er zijn een paar terugkomende klachten waar ik altijd of vaak last van heb. Ik vind het moeilijk om te zeggen of dit ‘normaal’ is of dat ik hiervoor naar de huisarts moet, omdat er misschien toch iets niet goed zit.
Ik heb last van de volgende klachten:
-vaak benauwd gevoel, niet goed kunnen ademhalen
-het idee dat ik moet boeren of (zelfs) braken, maar dit gebeurt niet
-snel duizelig of zwart voor de ogen, met name bij (lichte) inspanning (ik ben meerdere malen flauwgevallen tijdens sportlessen en wordt ook snel en vaak kortademig wanneer ik mij lichtelijk inspan. ik sport momenteel niet meer, maar ook in de periode dat ik 2/3x per week atletiek trainde en dus goed op conditie was, had ik hier regelmatig last van. ook bij ‘gevoelige’ onderwerpen wordt het getriggered lijkt wel, vroeger tijdens de seksuele voorlichting, maar ook bijv. bij tampon gebruik (vooral dit is heel vervelend!!). ook vaak licht in mijn hoofd, zonder enige reden (dat ik weet).
-vaak weinig eetlust, snel vol, ik eet daarom ook niet zo veel.
-snel moe, ik slaap best veel!
Verder wat info over mij; ik ben 18 jaar oud, weeg 46 kg en ben 1.64. Ik slik ook antidepressiva(fluoxetine), maar heb deze klachten al sinds voordat ik deze slik.
Misschien dat een dieet aanpassing iig al een hoop op zou lossen, maar ik vraag me af of ik hierover advies nodig heb van een huisarts? Wat raden jullie aan? Alvast bedankt !!