Zoeken Vraag het forum

Vermoeidheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hannah

Hallo,
    Als sinds ik een klein meisje ben heb ik last van onverklaarbare vermoeidheid. Ik zie altijd bleek, heb altijd veel blauweplekken. Als kind uitte dit zich vooral in een dag ziek zijn om de zoveel tijd. Dan was ik na een paar drukke dagen gewoon “op”. Niet perse normaal voor een jonge meid. We zijn al best vaak bij een huisarts geweest en heb met enige regelmaat bloedarmoede. Toen ik ging puberen en menstrueerde kwam dit alleen maar vaker voor. Inmiddels ben ik volwassen en heb ik een zoon. De bevalling was heel erg zwaar en ik ben veel bloed verloren. Hierna heb ik ook een baarmoederontsteking gekregen. Mijn zoon is nu 1,5 en ik voel mij heel erg slecht. Mijn vermoeidheid die ik altijd al had is nu nog erger geworden en ik val zelfs met enige regelmaat flauw. Ik ben duizelig en mijn handen trillen altijd. Ik kan zoveel slapen als ik wil maar ik word wakker met het gevoel dat ik de hele nacht wakker ben geweest. Na een klein stukje wandelen ben ik kapot en moet ik liggen en ik heb dagen dat ik mijn zoon niet eens kan tillen. Mijn handen en voeten zijn altijd steeds koud en ik heb altijd spierpijn. Ik ben niet vrolijk meer en kan soms heel verward reageren. En ga zo maar verder. Nog steeds onverklaarbare blauweplekken en lijkbleek met blauwe kringen rond mijn ogen. Ik ben afgelopen jaar wel 20 keer bij de huisarts geweest en die neemt mij totaal niet serieus. Het licht aan mijn menstruatie en ik moet maar een spiraal nemen. Als ik vraag waar deze conclusie op gebaseerd is, aangezien ik deze klachten al had voordat ik überhaupt menstrueerde, krijg ik als antwoord dat vrouwen altijd wel iets hebben met hun menstruatie. Ik wou een doorverwijzing naar een internist maar die kreeg ik niet. Ik ben een jonge vrouw maar voel mij alsof ik 80 jaar oud ben. Ik voel mij een slechte echtgenoot en moeder. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en misschien wel antwoorden gekregen?

X Hannah

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wanneer is de laatste keer bloedonderzoek gedaan naar bloedarmoede en vitamines?

Reageren
    Catootje

Een goede basis is belangrijk. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

Je zou tekorten kunnen hebben aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt wat dat betreft niet zo heel veel. Een magnesiumtekort is bijvoorbeeld niet aan te tonen op bloedniveau.

Ik weet niet of je vlees eet. De trend is tegenwoordig om weinig of geen vlees te eten maar dan kan je aminozuren, vitaminen, mineralen en sporenelementen tekorten komen, zoals lysine, carnitine en zink. Voor de opname van ijzer zijn stoffen als magnesium, lysine, molybdeen, vitamine B en C, taurine en carnitine belangrijk. Cafeïne, fytinezuur en calcium (zuivel) remmen de opname van ijzer. Je zou advies kunnen vragen aan een orthomoleculair genezer. Een hooggedoseerder multi kan een basis zijn.

Eventueel medicijngebruik kan ontregelend werken. Daarom is hormonale anticonceptie ook af te raden. Beter een pessarium of condoom gebruiken.

Reageren
Reageer op: Vermoeidheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.