Kat is verslaafd aan zure matjes

Hallo,

Een maand geleden was ik zure matjes aan het eten en ik liet per ongeluk een vallen, en toen heeft onze kat het zure matje gepakt en rende ermee weg. Ik probeerde het nog uit haar bekje te halen maar ze was hem lekker aan het oppeuzelen dus ik dacht als ze het lekker vindt kan het vast geen kwaad als ze 1 binnenkrijgt.

Echter, elke keer als ik zure matjes at probeerde ze eerst onopvallend en later steeds opvallender en opdringeriger zure matjes te stelen. Nu is het zelfs zo ver dat als ik er niet ben, ze constant bij mijn zure matjes zit en koste wat het kost steeds matjes pikt, ze wil geen eens brokjes meer, alleen nog maar blikvoer en zure matjes.

Wat ook niet mee help is dat mijn vriend dit bijzonder grappig vond en in het begin het eten van zure matjes juist aanmoedigde en foto's en filmpjes ging maken, hierdoor kon de kat ook niet goed leren dat dit niet de bedoeling was.

Ze is verder wel gezond en heeft (nog) geen rare bijwerkingen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat dit goed is?!?! Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad??

Het zijn vooral de 4 kleueren zure matjes van Haribo die ze zo lekker vindt, die helemaal rood zijn vindt ze ook lekker maar groen slaat ze altijd over.

Pleas help
    Gea

Reageren

Zorg dat ze niet bij de matjes kan

Reageren

Voor mensen is al die suiker al niet gezond. Beter voor jezelf op een andere manier je zoetbehoefte stillen, door natuurlijke suikers te gebruiken en zorgen voor je eiwitten, gezonde vetten en vezels.

Reageren

U begrijpt het niet, ze weigert brokjes te eten wat ik ook doe, ze alleen de matjes ook als ik ze verstop...
    Gisteren heeft ze zelfs haar blikvoer niet opgegeten. Ik weet niet wat ik ermee aan moet.

Het is niet zo makkelijk om te zorgen dat ze niet ibj de matjes kan, want ik heb 8 dozen van 1 kilo via Amazon besteld, en die staan nu op een hoge kast in mijn kamer maar zelfs daar komt ze makkelijk bij, ze heeft al uitgevogeld hoe de klep van de doos open moet 🙁

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Kat is verslaafd aan zure matjes

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe