- Hopeloos4 juli 2018 om 12:14
ik ben een meisje van net 18 jaar , en k zweet al jaren echt veel..
ik zweet vooral veel onder me oksels en bij me billen en bovenbenen , maar ook zweethanden heb ik veel. Het rare is het is altijd kletsnat , maar het stinkt nooit ? Maar ik word er wel heel onzeker van omdat ik alleen maar donkere broeken kan dragen en ook donkere shirts Ivbm zweetvlekken. Ik ben al keer bij de huisarts geweest maar die gaf me zo deo die ook niet hielp..
heeft iemand tips ? ?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juli 2018 om 13:18Probeer het eens met Odaban. verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat
ReagerenFrank7 juli 2018 om 16:24Wanneer je spreekt over overmatig zweten moet hier dagelijks erg veel last van hebben. Deo is geen middel wat gaat werken tegen ”overmatig zweten”. Als je veel zweet onder je oksels, handpalmen en voeten is dit een teken van stress of emoties. Maar overmatig zweten kan ook gewoon door de puberteit komen. Ook overgewicht speelt een rol in overmatig zweten. Als je verder wel lichamelijk of geestelijk gezond bent en je ook zo voelt is er geen reden tot zorgen.
Tip; Ga sporten, lekker intensief en meerdere keren per week, je zult zien dat je overdag veel minder zweet. Ook een goed voedingspatroon helpt hierbij, denk aan het minderen van gekruid eten, stoppen met frisdranken en andere zoete of zure voedingsmiddelen zoals snoep, of energydrank.
Reageren