- Val28 maart 2018 om 09:07
Hallo,
Mijn naam is Val en ik heb nu bijna 5 weken last van vlagen van misselijkheid. Ik word ineens heel erg misselijk voor ongeveer een halve minuut, er wordt ook meer speeksel aangemaakt (bijna het gevoel van braken) maar het komt nooit tot braken. Soms heb ik dit 2 keer op een dag en soms 10 keer. De momenten zijn ook willekeurig, soms tijdens het eten en soms tijdens het werken. Ik heb in deze periode gewoon mijn ongesteldheid gehad.
Ook heb ik sinds een jaar af en toe pijnaanvallen ’s nachts in bed. Ik word dan wakker van een stekende pijn in mijn rug die via mijn ribben doorzet naar mijn buik en dan word ik ook misselijk. Dit kan 5 tot 20 minuten aanhouden. Dit is een keer vorig jaar in april gebeurd, daarna eens in oktober, en in december had ik het 2 keer in een week. Hier ben ik wel voor naar de huisarts gegaan maar die had niet echt een idee. Zou misschien nier- of galstenen kunnen zijn dus ze hebben me een echo laten doen in het ziekenhuis maar hier kwam niks uit.
Ik dacht zelf misschien aan een nieraandoening maar de symptomen komen niet echt overeen met wat er op verschillende internetsites staat beschreven.
Heeft iemand wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt? Of enig idee wat het zou kunnen zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 maart 2018 om 09:14Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de internist
ReagerenCatootje28 maart 2018 om 16:53Denk ook aan de rol van voeding. Veel mensen zeggen gezond te eten maar valt vaak tegen. Ook kunnen er tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren spelen. Denk aan magnesium en vitamine B
Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil, kan ook klachten geven. Electrosmog, zoals electrische wekker, wifi en smartphone, kan ook ontregelend werken op je systeem. Beter ook metaalvrij slapen, dus bed en matras zonder metaal, voor een betere aarding en ontspanning.
ReagerenPatje8 juni 2018 om 10:45Hoi Val, Â dit doet me denken aan mijn zoontje van 8. Â Hij heeft al enkele jaren kort durende misselijkheidsaanvallen. Zijn gezicht wordt rood en tevens krijg hij hartkloppingen. Ik heb zelf het idee dat het om opgebouwde spanningen/stress gaat. Â Ook is mij door een arts verteld dat het hier mogelijk om buikmigraine gaat waarbij de oorzaak bij stress ligt.
Reageren