- Jet25 oktober 2017 om 23:32
Goedendag,
Ik een meisje van 15 jaar oud en ik heb al een aantal weken ergens last van, zou iemand mij advies kunnen geven of mij kunnen vertellen wat het is?
Een paar weken geleden kreeg ik op school eerst een kleine beetje trek. Niks geks, dacht ik in eerste instantie. Ik kon alleen nog niks eten want het was over 2 uur pas pauze. Na een uur kreeg ik vage vlekjes voor mijn ogen, nouja, meer vlekjes met trillingen erin, om het zo maar te zeggen. Hierdoor kon ik niet meer zo goed lezen/me concentreren en werd ik een beetje misselijk. Na een half uur waren de vlekjes weg, maar kreeg ik enorme hoofdpijn die 3 uur aanhield, waarbij ik ook erg misselijk was en erg moe werd. Toen ben ik na school naar bed gegaan, heb ik een uurtje geslapen en alles was daarna over.
Ik ben erg slank en ik merk dat als ik meer eet dan dat ik heb gedaan dat het beter gaat, ik eet nu dus meer, maar het is soms erg lastig bij te houden, want als ik bijv. 3 boterhammen met kaas heb gegeten voel ik na een uurtje alweer dat ik trek krijg, dus wat moet eten om de vlekken te voorkomen.
Nogmaals, ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit is en of een bezoek aan de huisarts nodig is.
Mvg,
Anoniem
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2017 om 23:59Het is mogelijk dat je bloedsuikerspiegels te laag zijn. Ontbijt je wel iedere dag ?
ReagerenCatootje26 oktober 2017 om 15:26Voor je bloedsuikerspiegel is het ook belangrijk wàt je eet. Het beste is om bij elk eetmoment te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. In Nederland eten we vaak stapels brood met een beetje beleg. Beter zou andersom zijn. Bijvoorbeeld en omeletje, maaltijdsalade, peulvruchten of andere dingen met wat kleinere hoeveelheid brood. Ook bij tussendoortjes daar op letten. Een koekje of frisdrank kan pieken geven in je bloedsuikerspiegel. Zelf eet ik vaak speltwafels, waar redelijk wat eiwit in zit. Te weinig eiwit en vet is niet goed. Zelf neem ik bij of na het ontbijt een schepje eiwitpoeder, zodat ik de dag beter doorkom.
Voor je bloedsuikerspiegel kunnen ook bepaalde stofjes belangrijk zijn; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zoals bijvoorbeeld magnesium en vitamine B. Ook is chroom belangrijk voor je bloedsuikerspiegel. Zit onder andere veel in edelgistvlokken. Zou je ter afwisseling van kaas kunnen nemen.
Reageren